دانستنی هاسبک زندگی

پیاده روی رو به عقب بهتر از پیاده روی رو به جلو است/ هر 100 گام رو به عقب مساوی با 100 گام رو به جلو

همه ما می دانیم که پیاده روی نقش مهمی در سلامتی دارد اما انجام  ۱۰ هزار قدم در روز برای برخی کمی سخت و غیرممکن به نظر برسد توانایی انجام آن بین روزهای شلوغ را نداشته باشند. در ادامه در این باره بیشتر بحث می شود.

اگر بتوانید گام هایی که بر می دارید را بیشتر حساب کنید چه می شود؟ به گفته دکتر مایکل موزلی تنها کاری که باید انجام دهید این است که جهت راه رفتن و قدم هایتان را تغییر دهید.

به گزارش روزیاتو، پزشک تلویزیون و مجری پادکست  Just One Thing ، او گفت که راه رفتن به عقب (راه رفتن به عقب) به جای رفتن به جلو فقط چند دقیقه می تواند فواید سلامتی شگفت انگیزی داشته باشد.

دکتر. موزلی می گوید که به این تمرین “عجیب” اعتقاد راسخ دارد و به اثربخشی آن اعتقاد دارد. طبق تجربه او، راه رفتن به عقب به کمر و زانو کمک زیادی می کند.

این پزشک می‌گوید: «این تکنیکی است که دهه‌ها در فیزیوتراپی برای بازتوانی آسیب‌های ساق پا استفاده می‌شود.» می‌گوید: «این روش می‌تواند راه رفتن و تحرک شما را بهبود بخشد و مطالعات علمی زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد چگونه راه رفتن به عقب حافظه شما را بهبود می‌بخشد و به تقویت مهارت های حل مساله شما کمک کند».

با این حال، این متخصص تغذیه معتقد است که روش دنده معکوس بسیار بیشتر از آنچه فکر می کنید وجود دارد. او راه رفتن به عقب را “یک تمرین بسیار قدیمی” خواند که “احتمالاً از چین سرچشمه گرفته است، جایی که امروزه محبوبیت دارد.”

وی ادامه می دهد: در واقع چینی ها ضرب المثل معروفی دارند که می گوید: 100 قدم به عقب ارزش 1000 قدم به جلو را دارد.

100 قدم به عقب برداشتن به همان اندازه مفید است که 1000 قدم رو به جلو بردارید!

1- کالری بیشتری می سوزاند

به گفته این متخصص تغذیه، راه رفتن به سمت عقب انرژی بیشتری – حدود 30 درصد – نسبت به راه رفتن به جلو مصرف می کند، بنابراین به بدن شما کمک می کند تا چند کالری بیشتر از راه رفتن به جلو بسوزاند.

او به مطالعه ای در مجله بین المللی پزشکی ورزشی اشاره می کند که نشان می دهد داوطلبان سالم 2.5 درصد از چربی بدن خود را با اضافه کردن پیاده روی به عقب به برنامه ورزشی خود از دست می دهند.

دکتر می گوید: «راه رفتن به عقب از عضلاتی استفاده می کند که در هنگام راه رفتن به جلو فعالیت کمتری دارند، مانند عضلات ساق پا و همسترینگ، و همچنین عضلات چهارسر ران، عضله بزرگ جلوی ران. موزلی.

2. حافظه کوتاه مدت را تقویت می کند

به گفته این پزشک، راه رفتن به عقب نیز می تواند حافظه کوتاه مدت را تقویت کند. پس از اینکه محققان دانشگاه روهمپتون از مردم خواستند هنگام تماشای یک ویدیو به عقب، جلو یا ثابت بایستند، حافظه افراد را آزمایش کردند و دریافتند کسانی که به طور مداوم به عقب راه می‌رفتند، ویدیو را به دیگران یادآوری می‌کردند.

او می‌گوید: «راه رفتن به عقب نسبت به راه رفتن به جلو، بخش‌های بیشتری از مغز را فعال می‌کند و به بسیج شدن منابع مغز کمک می‌کند.» این شامل قشر جلوی مغز است که در برنامه ریزی، تصمیم گیری و حافظه نقش دارد.

100 قدم به عقب برداشتن به همان اندازه مفید است که 1000 قدم رو به جلو بردارید!

3. کمردرد را کاهش می دهد و تعادل را بهبود می بخشد

پروفسور جنت دوفک، استاد دانشگاه نوادا، لاس وگاس، که مهمان پادکست بود، می‌گوید یکی از مزایای اصلی راه رفتن به عقب «استفاده متفاوت از گروه‌های عضلانی اصلی» است که می‌تواند به کمردرد و انعطاف‌پذیری کمک کند.

او گفت دکتر موزلی توضیح می‌دهد که عضلات پشت پاهای شما – همسترینگ – وقتی به سمت عقب راه می‌روید کشیده می‌شوند.

دکتر توضیح می‌دهد: «این کشش باعث آزادی بیشتر حرکت می‌شود و در نتیجه فشار روی کمر را کاهش می‌دهد.

او ادعا می کند که مطالعه کوچکی که روی ورزشکاران انجام داد نشان داد که 80 درصد از آنها توانسته اند با راه رفتن به عقب کمر درد خود را تسکین دهند. وی افزود که این عمل همچنین می تواند به “بهبود ثبات و تعادل” کمک کند.

در تحقیقات خود، دکتر دوفک دریافت که افراد مسنی که به مدت 15 دقیقه، پنج روز در هفته به مدت چهار هفته پیاده روی می کنند، تعادل خود را بهبود می بخشند.

دکتر ادامه داد: “پیشنهاد من این است که به آرامی شروع کنید و روی راه رفتن برای مدت طولانی تر و راه رفتن سریع تر تمرکز کنید.”  او پیشنهاد می کند که با یک یا دو دقیقه شروع کنید و هر چند روز یک دقیقه اضافه کنید.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا