اخبار روز

جزئیات جدید تغییر طرح ترافیک


به گزارش مانیبان به نقل از تسنیم، سید جعفر تشری هاشمی; رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شهرداری تهران در رابطه با آخرین مطالعات انجام شده برای تغییر اجرای طرح ترافیک در پایتخت اظهار داشت: این طرح هنوز از سوی شهرداری تهران به شهرداری ارسال نشده است. اگرچه شهردار تهران در مصاحبه های خود مواردی را در خصوص عادلانه شدن قیمت بلیت مطرح کرده است که البته موضوع خوبی است اما برای قانع شدن به آن کافی نیست.

وی تصریح کرد: طرح ترافیک فعلی مربوط به حدود 40 سال پیش است و کارایی لازم را ندارد زیرا تهران در نقاط مختلف از جمله جمعیت، مساحت و … تغییر کرده است. در طول این سالها البته تغییرات طرح جدید باید با استفاده از قالب یا ابزارهای دیگر بررسی و به شورا ارائه شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شهرداری تهران افزود: در حال حاضر نمی توانیم در مورد تغییرات طرح ترافیک اظهار نظر کنیم و باید طرح به شورا ارائه شود و امیدواریم تمامی ابعاد اجرای طرح جدید انجام شود. مورد توجه قرار گیرد.

تشری هاشمی با اشاره به اینکه تهران 1402 با تهران 40 سال پیش تغییر کرد، ادامه داد: امیدواریم طرح جدید با در نظر گرفتن همه جوانب و ملاحظات شهرداری به شورا ارائه شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا امکان اجرای آزمایشی طرح ترافیک جدید در تهران وجود دارد، گفت: به نظر می رسد با توجه به اینکه 4 ماه تا پایان سال 1402 باقی مانده است، اجرای آزمایشی طرح در سال جاری می باشد. بعید.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شهرداری تهران تصریح کرد: اجرای طرح ترافیک به هر حال در کشورهای مختلف به عنوان یک راهکار مطرح است و در طرح جدید می توان مواردی مانند تسهیلات برای ساکنان شهر را در نظر گرفت. محدوده طرح ترانزیت، گسترش یا عدم گسترش منطقه طرح های پرداخت و مواردی از این دست.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا