اخبار روز

از شنبه فعالیت سامانه بارشی در دو استان تشدید می شود!/جزئیات

با شدید شدن فعالیت سامانه بارشی اختلالاتی در ناوگان حمل و نقل جاده ای، ریلی و هوایی، آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه ها، طغیان معابر، وزش باد شدید موقت، صاعقه، خسارت به سازه های موقتی مانند بنرها، داربست ها، بیلبوردها و شکسته شدن درختان کهنسال. و خسارت به محصولات باغی و کشاورزی وارد می شود.

سازمان هواشناسی نسبت به تشدید سامانه بارشی از شنبه ۴ آذرماه تا پایان همین روز و وقوع بارش شدید باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و احتمال بارش تگرگ در دو استان هشدار داد.

به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی با صدور اخطاری نارنجی نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی اظهار کرد: این سامانه بارشی در شرق هرمزگان و شرق سیستان و بلوچستان در روز شنبه 4 آذرماه پیش بینی می شود.

در این شرایط اختلال در حمل‌ونقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، طغیان جاده‌ها، طغیان رودخانه‌ها، طغیان معابر، وزش باد شدید موقت، اصابت صاعقه، آسیب به سازه‌های موقت مانند بنرها، داربست‌ها، بیلبوردها و درختان کهنسال و خسارت محصولات باغی و کشاورزی وجود دارد.

سازمان هواشناسی گفت از سفرهای غیرضروری خودداری کرده و در بستر و حاشیه رودخانه ها توقف نکند، در عبور از حاشیه رودخانه ها و مسیل ها احتیاط کنند، از فعالیت های کوهنوردی و جابجایی عشایر خودداری کنند، فعالیت های عمرانی را محدود کنند، سازمان های اجرایی و امدادی را آماده کنند و از پارک خودروها در کنار درختان پوسیده و ساختمان های نیمه کاره خودداری کنند و محصولات کشاورزی را به انبارهای استاندارد منتقل کنند.

به گزارش ایسنا، در هشدار نارنجی سازمان هواشناسی پیش بینی شده است که یک پدیده جوی اثرات منفی و خسارات احتمالی به همراه خواهد داشت. اخطار نارنجی برای آماده سازی دستگاه های مسئول برای مقابله با یک پدیده مضر صادر می شود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا