اخبار روز

به دردسر افتادن رقبای آیفون ۱۵!/جزئیات

نتایج آزمایش‌ها مشخص می کند مصرف انرژی Snapdragon ۸ Gen ۳ در مقایسه با نسل‌ قبلی این تراشه و پردازنده‌های رقیب بسیار بیشتر است.

اخیراً اخبار ناامید کننده ای در مورد مصرف انرژی اسنپدراگون 8 نسل 3 منتشر شده است و اکنون گزارش Golden Reviewer این ضعف را بیش از پیش آشکار می کند. کوالکام در هنگام معرفی پردازنده جدید خود قول بهبود عملکرد 30 درصدی را داده بود، اما بر اساس برخی گزارش ها، قدرت پردازش سیستم روی تراشه مذکور تنها 14 درصد بیشتر از نسل قبلی است و 28 درصد انرژی بیشتری مصرف می کند.

Golden Reviewer چندین آزمایش بر رویشیائومی ۱۴ پرو انجام داده است. گوشی شیائومی از نسل سوم تراشه اسنپدراگون 8 استفاده می کند و سیستم روی تراشه فوق از یک هسته اصلی Cortex-X3 با فرکانس 3.3 گیگاهرتز و پنج هسته Cortex-A۷۲۰- تشکیل شده است. با فرکانس 3 تا 3.2 گیگاهرتز و دو هسته Cortex-A520 از فرکانس 2.3 گیگاهرتز استفاده می کند.

با بهبودهای سخت افزاری اعمال شده در اسنپدراگون 8 نسل 3، بهبود قابل توجهی در عملکرد آن مشاهده می شود. این تراشه در تست  SPECint۰۶ Big Core در مقایسه با اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۲ تا ۱۴ درصد سریع‌تر بود.

 سیستم روی تراشه پرچمدار کوالکام به ترتیب 22، 43 و 59 درصد بهتر از اسنپدراگون ۸ نسل ۲، دیمنسیتی ۹۲۰۰ و تنسور G۳ گوگل عمل کرد. نکته مهم این است که تمام تراشه های رقیب از هسته Cortex-X3 استفاده می کنند.

طبق آزمایش‌های صورت گرفته، مصرف انرژی Snapdragon ۸ Gen ۳  به نسبت Snapdragon ۸ Plus Gen ۲ و Snapdragon ۸ Gen ۲ به‌ترتیب ۲۸٫۳ درصد و ۷۵ درصد بیشتر است.

بازده کلی اسنپدراگون ۸ نسل ۳  که عملکرد آن را بر اساس مصرف انرژی در نظر می گیرد، 11.05 است. در مقایسه، راندمان اسنپدراگون 8 پلاس نسل 2 و اسنپدراگون 8 نسل 2 به ترتیب 12.42 و 15.94 است.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا