اخبار روز

بعد از ریزش تونل در هند امدادگران هنوز هم ۴۱ کارگر محبوس را بیرون نیاورده اند!/جزئیات

بیانیه دولت هند گفته است که «به خاطر وجود نقص فنی، بستر چالش‌برانگیز کوه‌های هیمالیا و شرایط اضطراری پیش بینی نشده» مشخص کردن هر نوع جدول زمانی دقیق برای دستیابی به ۴۱ کارگر محبوس امکان ندارد.

مقامات امدادی هند امروز (جمعه) گفتند که تنها چند متر برای نجات 41 کارگری که در اثر ریزش تونل گرفتار شده بودند، باقی مانده است. اما مقامات دولتی از اعلام زمان دقیق خودداری می کنند.

به گزارش عصر ایران به نقل از یورونیوز، اگرچه عملیات امداد و نجات در ابتدا به خوبی پیش رفت، اما اواخر روز چهارشنبه مته ای که از هزاران کیلو سنگ و بتن عبور کرده بود، ناگهان به میله های فلزی برخورد کرد و امیدهایی برای موفقیت قریب‌الوقوع را نقش بر آب کرد.  اما حالا به نظر می رسد که مسیر هموارتر شده است.

تیم های امدادی با برانکاردهای خود آماده اند تا افراد بی پناه را از لوله فولادی 57 متری بیرون بکشند و همزمان آخرین قسمت آوار را که همچنان راه آنها را مسدود کرده است، بردارند.

“باسکار خلبه” مسئول این عملیات امروز در جمع خبرنگاران گفت: باید 14 متر دیگر در تونل حفر کنیم.وی گفت: اگر همه چیز خوب پیش برود امیدواریم تا عصر امروز به آن برسیم.

با این حال، در بیانیه دولت آمده است «به دلیل احتمال نقص فنی، چالش‌برانگیز بودن زمین‌های کوه‌های هیمالیا و موقعیت‌های اضطراری پیش‌بینی‌نشده، امکان تعیین جدول زمانی دقیق وجود ندارد».

آمبولانس ها در حالت آماده باش هستند و بیمارستان صحرایی نیز برای پذیرایی از این افراد راه اندازی شده است. این کارگران 13 روز است که در یک تونل در حال ساخت در ایالت اوتاراکند در شمال هند در منطقه کوهستانی هیمالیا گیر افتاده اند.

دشمنی به بزرگی هیمالیا

عطول کاروال، رئیس سازمان مدیریت بلایای طبیعی، گفت که تیم‌های امدادی در حال آموزش هستند تا پس از شکستن تونل فولادی، کارگران محبوس شده را در اسرع وقت و ایمن خارج کنند.

تاکنون این عملیات امداد و نجات به دلایل مختلف از جمله ریزش آوار، ترس از ریزش قسمتی دیگر از تونل و خرابی ماشین آلات حفاری با تاخیرهای متعددی مواجه شده است.

کاروال دیروز (پنجشنبه) گفت: امدادگران ابتدا خواهند رسید. زیر برانکاردها چرخ می گذاریم تا وقتی وارد شدیم کارگران را یکی یکی بیرون بیاوریم روی برانکارد. ما از هر نظر آماده ایم.

«رنولد دیکس»، رئیس انجمن بین المللی تونل زنی و فضاهای زیرزمینی که برای کمک به نجات در محل است، گفت که مهندسان حتی مجبور شدند از تجهیزات و وسایل نقلیه مدفون عبور کنند.

«سید عطا حسنین»، یک مقام ارشد امداد و نجات و ژنرال بازنشسته نیز گفت که تلاش امدادگران “مانند یک نبرد” بود. او اخیراً گفت: در این نبرد زمین دشمن شماست. ساختار زمین شناسی هیمالیا مانند دشمن است. این یک کار بسیار چالش برانگیز است.

ساخت این تونل در سال 2018 آغاز شد و انتظار می رفت تا ژوئیه 2022 به پایان برسد.

مسیر زیارتی چاردم یکی از جاه طلبانه ترین پروژه های دولت«نارندرا مودی» نخست وزیر هند است که هدف آن اتصال چهار مکان مهم زیارتی هندوها در شمال هند از طریق یک جاده دو طرفه به طول 889 کیلومتر است.

کارشناسان در مورد تأثیر ساخت و سازهای عظیم در اوتاراکند هشدار داده اند. بخش بزرگی از این منطقه مستعد رانش زمین است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا