دانستنی ها

بهترین زمان برای صرف ناهار چه ساعتی است

پس از یک نیمه روز سخت و خسته کننده، گذراندن وقت با خانواده یا دوستان و صرف یک ناهار رضایت بخش می تواند بسیار لذت بخش باشد. پس بهترین زمان برای صرف ناهار چه زمانی است؟

آئودرا ویلسون، MD، می گوید: «تعیین بهترین زمان برای خوردن ناهار با درک اهمیت صبحانه در برنامه روزانه شما شروع می شود. ویلسون تاکید می‌کند چه در تلاش برای کاهش وزن یا داشتن انرژی بیشتر در طول روز باشید، صبحانه برای رفع گرسنگی و متعادل کردن خلق و خوی شما در طول روز حیاتی است. خوردن صبحانه بلافاصله پس از بیدار شدن به شما کمک می کند انرژی بیشتری داشته باشید و عادات غذایی سالم تری ایجاد کنید.

یک صبحانه کوچک و پر پروتئین مانند تخم مرغ کامل، ماست مخلوط با میوه یا نان تست غلات کامل با کره آجیل را امتحان کنید. نان تست می تواند سیگنال های طبیعی گرسنگی بدن شما را تحریک کند.

در حالت ایده آل، باید ناهار را چهار تا پنج ساعت بعد از صبحانه بخورید تا قند خونتان ثابت بماند.

ویلسون توضیح می‌دهد: «اگر ساعت ۷ صبح صبحانه می‌خورید، ناهار را بین ساعت ۱۱ صبح تا ظهر میل کنید».

یک میان وعده ساده، کوچک و سالم می تواند شما را تا آن زمان حفظ کند. میان وعده های ایده آل ترکیبی از پروتئین، کربوهیدرات ها و چربی های سالم هستند. به عنوان مثال، یک سیب با یک مشت آجیل یا سبزیجات با هوموس.

پروتئین، چربی و فیبر سالم سیستم شما را متعادل نگه می دارد تا دفعه بعد که غذا می خورید احساس گرسنگی نکنید. وعده های غذایی غنی از این مواد مغذی را برای ناهار اصلی خود انتخاب کنید تا زمان شام احساس گرسنگی نکنید. اگر در مورد شام فکر می کنید، سعی کنید از همین قانون پیروی کنید: چهار تا پنج ساعت بعد از ناهار شام بخورید.

این به جلوگیری از افراط در هنگام شام کمک می کند. اگر نمی توانید زود شام بخورید، یک میان وعده سبک و مغذی در بعد از ظهر می تواند به شما کمک کند گرسنگی خود را تا زمان شام کنترل کنید. برخی از متخصصان می گویند که اگر سه ساعت قبل از خواب غذا بخورید و نه چیز دیگری، به حفظ وزن سالم و ثابت نگه داشتن قند خون کمک می کند.

چرا زمان ناهار مهم است؟

مطالعات همچنان اهمیت زمان‌بندی وعده‌های غذایی را تأیید می‌کنند.

یک مطالعه در سال 2023 از دانشگاه نورث وسترن نشان داد که غذا خوردن در یک دوره زمانی مشخص می تواند به اندازه شمارش کالری برای مدیریت رژیم غذایی شما موثر باشد. غذا خوردن با زمان محدود راهی برای برنامه ریزی وعده های غذایی شماست. به این ترتیب کل وعده غذایی روزانه خود را در یک بازه زمانی مشخص می خورید. این فاصله معمولا بین 8 تا 12 ساعت است.

 استادیار پزشکی پیشگیری در بخش آمار زیستی در دانشگاه نورث وسترن. شاینا الکساندریا خاطرنشان می کند که شمارش کالری اغلب منجر به خستگی ناشی از رژیم می شود، اما خوردن آن در یک بازه زمانی مشخص آسان تر است.

اساساً همه چیز به زمان وعده های غذایی شما بستگی دارد. پایبندی به یک برنامه غذایی سالم با تمرکز بر زمان غذا خوردن به جای شمارش هر کالری می تواند بسیار آسان تر باشد.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا