اخبار روز

نیرو‌های مسلح چین به حالت آماده باش جنگ درآمد!/جزئیات

در واکنش به رزمایش آمریکا- فیلیپین در دریای چین جنوبی نیرو‌های مسلح چین به حالت آماده باش جنگ درآمد.

سخنگوی فرماندهی شرقی ارتش چین گفت: نیروهای چینی پس از رزمایش نیروهای فیلیپینی و آمریکایی در دریای چین جنوبی در حالت آماده باش هستند.

به گزارش خبرگزاری شینهوا ایرنا، سخنگوی فرماندهی شرق ارتش چین تاکید کرد که این فرماندهی برای حفظ قاطعانه امنیت و حاکمیت ملی و حفظ صلح و ثبات در منطقه در حالت آماده باش قرار دارد.

آمریکا و فیلیپین در روز سه شنبه (31 آبان) در واکنش به اقدامات چین در اطراف جزایر نان‌شا از جمله جزیره رن آی، رزمایش مشترک خود را به مدت سه روز در دریای چین جنوبی برگزار کردند.

در سال 1999، مانیل یک کشتی جنگی را مستقر کرد تا ادعای خود را در مورد منطقه شائول، که در 200 مایلی منطقه اقتصادی انحصاری آن قرار دارد، ابراز کند.

فیلیپین همچنین ادعا می کند که پکن جزایر مصنوعی در بخش هایی از دریای چین جنوبی ساخته است که فیلیپین، ویتنام، مالزی، برونئی و اندونزی بر حاکمیت آن مناقشه دارند. از سوی دیگر، مقامات چینی بارها اعلام کرده‌اند که کشورشان حق مسلم حاکمیت بر جزایر نانشا از جمله جزیره «رن آی» و آب‌های اطراف آن را دارد و رفتار فیلیپین تمامیت ارضی چین را نقض کرده و با این موضوع و بیانیه عملیات طرفین دریای جنوب» و نیز تعهدات این کشور در تضاد است.

مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین روز چهارشنبه (اول آذر) گفت: پکن پیش از این موضع خود را به واشنگتن و مانیل در خصوص رزمایش آمریکا و فیلیپین در دریای چین جنوبی اعلام کرده است و بر این اساس، حاکمیت ارضی و حقوق دریایی چین نباید در این رزمایش نقض شود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا