اخبار روز

جشن گرفتن یاسمین مقبلی و دیگر فضانوردان در ایستگاه فضایی/عکس

در ادامه عکسی که از جشن گرفتن یاسمن مقبلی و دیگر فضانوردان منتشر شده است را می توانید مشاهده کنید.

هفت فضانورد ماموریت Expedition 70 روز شکرگزاری را در فضا جشن گرفتند. این فضانوردان از سه کشور مختلف در 23 نوامبر در ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) استراحت کردند و از ضیافت شکرگزاری با غذاهایی مانند بوقلمون، اردک، بلدرچین، غذاهای دریایی و ذرت و همچنین تنقلاتی مانند شکلات، کاپوچینو، لذت بردند. کیک برنج، دسر سیب. و از موچی لذت ببرید.

خدمه اکسپدیشن 70 قبل از عید شکرگزاری یک پیام ویدیویی به اشتراک گذاشتند و برای همه آرزو کردند که 230 تا 300 مایل (370 تا 460 کیلومتر) زیر آنها سلامت باشند.

فرمانده آندریاس موگنسن در ویدئویی که توسط ناسا به اشتراک گذاشته شده است، گفت: “ما با هم روز شکرگزاری را در فضا جشن خواهیم گرفت، اما قلب‌هایمان با خانواده‌هایمان در خانه است و همه افراد روی زمین در حال جشن شکرگزاری هستند.” مایلیم از این فرصت استفاده کنیم و این پیام شکرگزاری از فضا را با شما به اشتراک بگذاریم.

 

مهندس پرواز یاسمین مقبلی سپس ادامه داد: «امسال در ایستگاه فضایی بین‌المللی ما قدردان چیزهای زیادی هستیم، از جمله نقطه دید منحصربه‌فردمان که می‌توانیم از بالا به سیاره زیبای خود زمین نگاه کنیم.» ما آن را به شکلی بسیار منحصر به فرد می‌بینیم و می‌بینیم. چقدر خاص و زیباست این یک یادآوری برای ما است که از آن محافظت و مراقبت کنیم.

جشن گرفتن یاسمین مقبلی و دیگر فضانوردان در ایستگاه فضایی/عکس

موگنسن و مقبالی این روز را به همراه ساتوشی فوروکاوا، لورل اوهارا، کنستانتین بوریسوف، اولگ کونوننکو و نیکولای چوب از آژانس فضایی روسیه جشن گرفتند.

غذای این جشن توسط ماموریت خدماتی CRS-29 اسپیس ایکس که از مرکز فضایی کندی در فلوریدا با موشک فالکون 9 در روز پنجشنبه 9 نوامبر پرتاب شد، به ایستگاه فضایی بین المللی فرستاده شد. این ماموریت روز شنبه 11 نوامبر در ایستگاه فضایی بین المللی پهلو گرفت و محموله خود را تحویل داد.

 

مانند سایر غذاهایی که به ایستگاه فضایی بین‌المللی فرستاده می‌شوند، وعده‌های غذایی شکرگزاری در آهنربا یا بسته‌بندی پلاستیکی ارسال می‌شوند و در یخچال یا آب‌گیری می‌شوند.

خدمه ایستگاه فضایی بین المللی این غذاها را با افزودن آب و گرم کردن آنها در یک گرم کننده به اندازه چمدان آماده می کنند.

در حالی که هیچ جاذبه ای در ایستگاه فضایی بین المللی وجود ندارد، فضانوردان با استفاده از آهنربا و نوار ظروف شام شکرگزاری را کنار هم نگه می دارند. حتی یک صندلی برای نشستن هم ندارند.

خدمه ایستگاه فضایی نیز از شستن ظروف خودداری می کنند زیرا در ایستگاه فضایی باید ظروف و بسته های غذا پس از صرف غذا به سرعت دور ریخته شود تا از رشد سریع باکتری ها جلوگیری شود.

 

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا