دانستنی ها

معجزه این میوه خوشمزه پاییزی برای پاکسازی کبد!

 متخصصان می‌گویند خرمالو این میوه چربی‌ها و سموم را از دستگاه گوارش و کبد پاک می‌کند.

با اینکه خرمالو دنیای زیبایی و رنگ است، اما محبوبیت کمتری نسبت به سایر میوه ها دارد. این بیشتر به دلیل گاز و بسته شدن دهان بعد از غذا خوردن است. اما برای رهایی از این حس ناخوشایند می توانید با این میوه پاییزی انواع محصولات درست کنید و بدون احساس کوچکترین گاز از خوردن آن لذت ببرید. این میوه برای روزهای سرد پاییزی که اکثر افراد کمی احساس خستگی و بی حالی می کنند بسیار مناسب است. خرمالو به دلیل خواص و ویتامین های فراوانی که دارد بسیار انرژی زا است و در عین حال کالری زیادی به بدن شما می افزاید. پس زیاده روی نکنید.

به گزارش بازتاب آنلاین به نقل از بهداشت نیوز، خرمالو حاوی چربی و پروتئین بسیار کمی است و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است. این میوه حاوی مقادیر قابل توجهی ویتامین های A، B6 و C، منگنز، فسفر، پتاسیم، کلسیم و فیبر غذایی محلول و نامحلول است، ادرار آور خوبی است و به عنوان یک ملین طبیعی عمل می کند. پس چند نوع خرمالو وجود دارد؟ دو نوع نخل وجود دارد: گس و غیرگس. خرمالوی گس خوراکی نیست زیرا حاوی مقادیر زیادی تانن است.غیرگس آن، با رسیدن تانن خود را از دست می دهند.

این میوه چه خواصی دارد؟

ادرار آور:

این میوه سرشار از کلسیم و پتاسیم است. کسانی که مشکلات کلیوی دارند باید هر روز یک میوه خرما مصرف کنند زیرا به کاهش احتباس آب کمک می کند.

خرمالو برای پیشگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا:

با مصرف منظم خرمالو می توان از بسیاری از مشکلات التهابی، عفونت ها، سرماخوردگی و آنفولانزا پیشگیری کرد. این به این دلیل است که میوه خرمالو حاوی مقادیر زیادی ویتامین C است که بدن را در برابر این عفونت ها مصون می کند.

خرمالو برای پاکسازی و سلامت کبد:

پاکسازی بدن بسیار مهم است و خرمالو این کار را به طور موثر انجام می دهد. این میوه حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است که می تواند بدن را از سموم به ویژه کبد پاکسازی کند و از سلامت کبد محافظت کند. با کمک این آنتی اکسیدان ها، رادیکال های آزاد از بدن حذف می شوند.

خرمالو برای بررسی فشار خون:

خرمالو در کنترل فشار خون بالا و در نتیجه پیشگیری از بیماری ها موثر است. مقدار بالای پتاسیم موجود در این میوه با داشتن اثر گشاد کنندگی عروق باعث افزایش جریان خون در بدن می شود. بنابراین فشار خون کاهش می یابد.

خرمالو برای درمان یبوست:

کسانی که مشکل یبوست دارند می توانند از خرمالو سود زیادی ببرند. این میوه حاوی مقدار بسیار غنی فیبر محلول است. به عنوان یک ملین طبیعی عمل می کند و در نتیجه کسانی که مشکلات معده دارند می توانند خرما بخورند.

خرمالو برای سلامت قلب:

با فشار خون خوب، برخی از بیماری های قلبی عروقی کنترل می شوند. سطح پایین فشار خون به محافظت از سیستم قلبی عروقی کمک می کند و در نتیجه از بیماری های قلبی جلوگیری می کند. این میوه علاوه بر حفظ فشار خون، با داشتن فیبر زیاد محلول در آب به پیشگیری از بیماری های قلبی نیز کمک می کند.

خرمالو نیز مانند سایر میوه ها دارای عوارضی است که باید جدی گرفته شود:

– خرمالو حاوی تانن است، بنابراین این میوه اگر با معده خالی خورده شود باعث اسهال می شود. همچنین باید در مقادیر محدود مصرف شود.

– کسانی که فشار خون پایین دارند نباید این میوه را بخورند زیرا می تواند فشار خون را کاهش دهد و منجر به بیماری های مرتبط با فشار خون پایین شود.

– میزان قند این میوه واقعاً بالاست و بنابراین افراد دیابتی باید از خوردن این میوه خودداری کنند.

– بسیاری از افراد این اشتباه را مرتکب می شوند که معتقدند خوردن میوه با پوست آن اثرات مفیدی خواهد داشت. برعکس، بیشتر اسید تانیک در پوست میوه متمرکز است. به همین دلیل پوست آن را هرگز نباید خورد; در غیر این صورت باعث تشکیل سنگ در معده می شود.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا