اخبار روز

اعمال محدودیت های بانکی برای 1226 مظنون به پولشویی!

 

 برای ۱۲۲۶ شخص مظنون به پولشویی در موسسات مالی و اعتباری محدودیت تبادلات مالی اعمال شده است.

به گزارش بازتاب آنلاین به نقل از اقتصاد24، با اجرای مواد 83 تا 85 آیین نامه اجرایی قانون مبارزه با پولشویی در کشور مبنی بر ایجاد بانک اطلاعاتی افراد مظنون به پولشویی و اعمال محدودیت. از سوی مرکز اطلاعات مالی برای این افراد در موسسات مالی و اعتباری اعلام شده است، تنها برای یک هزار و 226 مشکوک با مجموع گردش مالی 107 میلیارد تومانی قبل از اعمال محدودیت ها، پس از اعمال محدودیت ها به حدود 500 میلیارد تومان کاهش یافته است.

مرکز اطلاعات مالی همچنین ابراز امیدواری کرده است، استفاده از این ظرفیت قانونی مورد توجه تمام دستگاه های اجرایی و حاکمیتی قرار گیرد و نوع نگاه در مبارزه با فساد از برخورد با فاسد به جلوگیری از بهره برداری از پول های فاقد منشا مشخص تغییر جهت  یابد.

مکاتباتی با دبیر کمیسیون های تخلفات و مراجع قضایی و دولتی انجام شده است و در نظر داریم بانک اطلاعات افراد مشکوک، پرخطر و تحت نظارت در امور پولشویی را روز به روز گسترش دهیم. در روز و این نوع افراد در صورت لزوم تحت نظارت و کنترل هستند. ایجاد محدودیت های قانونی برای مدیریت ریسک تعاملات تجاری.

مرکز اطلاعات مالی در پایان هشدار صریحی به موسسات مالی و اعتباری داده و تاکید کرده است که مرکز اطلاعات مالی بر اجرای دستورالعمل های ابلاغی در زمینه مبارزه با پولشویی نظارت دارد و با افرادی که به هر قصدی اقدام می کنند، برخورد می کند. ، همراهی افراد مشکوک به پولشویی، به چارچوب قانونی و نظارتی رسیدگی می شود.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا