دانستنی ها

شب ها این کار ها را انجام دهید تا لاغر شوید!

اگر شب ها کارهایی که در ادامه توضیح می دهیم را انجام دهید، قطعا لاغر می شوید.

خوردن غذاهای سالم و ورزش منظم موارد مهمی هستند که می خواهید وزن کم کنید. اما تغییرات کوچکی نیز وجود دارد که می توانید در شب امتحان کنید تا به کاهش وزن کمک کنید.

به گزارش بازتاب آنلاین به نقل از ایسنا، دیر غذا خوردن سه جنبه دارد؛ مقدار کالری که می سوزانیم، میزان گرسنگی ما و نحوه ذخیره چربی در بدنمان بر تنظیم وزن تاثیر می گذارد.

در اینجا چند عادت وجود دارد که می توانید در شب انجام دهید تا به کاهش وزن کمک کنید.

گاهی اوقات افراد به دلیل بی حوصلگی، شب ها پرخوری می کنند. اگر چنین است، سعی کنید قبل از خواب یک فعالیت انجام دهید. پیاده روی، خواندن روزنامه، گپ زدن با یک دوست یا خواندن کتاب می تواند به شما در جلوگیری از پرخوری کمک کند.

انتخاب یک سرگرمی جدید مانند نقاشی، نواختن موسیقی یا بافتنی راه عالی دیگری برای منحرف کردن حواس خود از غذا خوردن در هنگام بی حوصلگی است.

خواب کافی می تواند به کاهش وزن کمک کند. داشتن یک برنامه خواب خوب که به آن پایبند باشید می تواند در این زمینه بسیار مفید باشد.

فعالیت بدنی در اوایل عصر ممکن است مفید باشد. فقط مطمئن شوید که خیلی شدید نباشد. ورزش با شدت بالا می تواند بر کیفیت خواب شما تأثیر بگذارد. همچنین می تواند خواب شبانه را سخت کند. خیلی دیر ورزش نکنید حداقل یک ساعت قبل از خواب ورزش را متوقف کنید.

اگر شام یا میان وعده خود را خیلی نزدیک به زمان خواب بخورید، ممکن است از کاهش وزن شما جلوگیری کند. بسیاری از افرادی که در اواخر شب غذا می خورند، غذاهای پرکالری را انتخاب می کنند که باعث افزایش وزن می شود.

سعی کنید از چند ساعت قبل از خواب تا صبح روز بعد چیزی نخورید.

به جای تهیه ناهار در رستوران یا سوپرمارکت، در پول خود صرفه جویی کنید و به جای آن عادت کنید که ناهار فردا را از شب قبل در خانه تهیه کنید. بیرون غذا خوردن اغلب به معنای چربی و سدیم بیشتر است.

اما وقتی در خانه غذا می خورید، گزینه های سالم تری دارید. میوه و سبزیجات، لبنیات کم چرب و غلات کامل بخورید.

اگر متوجه شدید که در شب پرخوری می کنید، ممکن است به این دلیل باشد که در طول روز به اندازه کافی غذا نخورده اید. بهترین راه برای مبارزه با این موضوع این است که مطمئن شوید که وعده های غذایی خود را به طور منظم می خورید. همچنین خوردن یک میان وعده بین ناهار و شام خوب است. فقط سعی کنید زیاده روی نکنید.

حتی اگر عاشق تماشای تلویزیون در هنگام خوردن شام هستید، تماشای تلویزیون در حین غذا خوردن می تواند باعث شود که شما به طور تصادفی پرخوری کنید. تماشای تلویزیون می تواند حواس شما را از مقدار و آنچه می خورید پرت کند.

برای تشویق خود به نخوردن در شب، مسواک زدن و نخ دندان کشیدن بعد از شام را به عادت تبدیل کنید. اگر دندان های خود را تمیز کرده اید، احتمالاً قبل از خوردن یک میان وعده نزدیک به خواب دو بار فکر می کنید.

استرس می تواند باعث افزایش وزن شود. سعی کنید در طول شب زمانی را به استراحت اختصاص دهید. تکنیک های تنفس عمیق و مدیتیشن راه های خوبی برای آرامش هستند. علاوه بر این، کاهش سطح استرس می تواند برای کیفیت و کمیت خواب شما معجزه کند.

خوابیدن در اتاق تاریک عادت دیگری است که باید به لیست خود اضافه کنید. این عادت به خواب بهتر کمک می کند. اگر می خواهید وزن کم کنید، پنجره ها را ببندید تا از نور جلوگیری شود. همچنین تلفن همراه و لپ تاپ خود را حداقل 30 دقیقه قبل از رفتن به رختخواب کنار بگذارید. ماسک چشم نیز ممکن است مفید باشد.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا