اخبار روز

آیا شما می توانید بنیانگذار استارتاپ موفق بعدی باشید؟

یک مطالعه جدید ویژگی های شخصیتی مهم بنیانگذاران موفق استارت آپ را نشان می دهد. هوش مصنوعی با محققی صحبت کرد که بیش از 20000 استارتاپ را تجزیه و تحلیل کرد تا بفهمد برای یک استارتاپ موفق چه چیزی لازم است.

به گزارش ایسنا، این مطالعه نشان می دهد که بسیاری از بنیانگذاران موفق استارت آپ دارای ویژگی های شخصیتی خاصی هستند که احتمال موفقیت شرکت آنها را افزایش می دهد.

مطمئناً مزایایی وجود دارد که به افراد نسبت به رقابت برتری می دهد، اما نتایج این مطالعه نشان می دهد که ویژگی های شخصیتی خاص می تواند کلید ایجاد یک تجارت بسیار موفق باشد.

این ویژگی‌ها همچنین می‌تواند برای سرمایه‌گذاران بالقوه مفید باشد که می‌خواهند تصمیم بگیرند که آیا شرکتی که می‌خواهند دارایی‌های خود را در آن سرمایه‌گذاری کنند، سود خواهد داشت یا خیر.

کدام ویژگی های شخصیتی برای بنیانگذاران شرکت مهم است؟

این مطالعه که توسط گروهی از محققان دانشگاه نیو ساوت ولز (UNSW) سیدنی، دانشگاه آکسفورد، دانشگاه فناوری سیدنی (UTS) و دانشگاه ملبورن انجام شد، نشان می‌دهد که در واقع هیچ شخصیت واحدی برای این افراد وجود ندارد. بنیانگذاران». در واقع، محققان شش تیپ شخصیتی مختلف را شناسایی کرده‌اند که بنیان‌گذاران قدرتمند عموماً مشترک هستند، که نشان می‌دهد یک گروه «متنوع شخصیت» می‌تواند برای استارت‌آپ‌ها بسیار سودمند باشد.

حس ماجراجویی، اعتماد به نفس و لذت از زندگی سه ویژگی مهم شخصیتی بنیانگذاران استارت آپ های موفق است.به طور کلی، مهمترین ویژگی های شخصیتی موفق ترین کارآفرینان شامل علاقه به تنوع و چیزهای جدید و همچنین استعداد ماجراجویی و شروع کارهای جدید است. آنها همچنین تمایل دارند در مرکز توجه قرار گیرند و سطوح پایین تری از فروتنی نشان دهند. علاوه بر این، می توانید متوجه اشتیاق خاصی و سطح بالایی از فعالیت شوید.

برای این مطالعه، محققان هزاران شرکت نوپا را بررسی کردند و زبان و فعالیت در حساب‌های توییتر (اکنون X) آنها را با استفاده از یک الگوریتم یادگیری ماشین تجزیه و تحلیل کردند.

آنها سپس پروفایل های شخصیتی را با اطلاعاتی از بزرگترین پایگاه داده استارت آپی، Crunchbase مقایسه کردند تا دریابند که چگونه ویژگی های شخصیتی بنیانگذاران با موفقیت تجاری مرتبط است.

محققان دریافتند که شخصیت موفق ترین بنیانگذاران استارت آپ به طور قابل توجهی با افراد عادی متفاوت است.

این یک مدل پرکاربرد از شخصیت انسان است که با پذیرش تجربه، برونگرایی، وظیفه شناسی، روان رنجوری و موافق بودن سروکار دارد.

گفتگو با یک محقق

هوش مصنوعی با پروفسور پل ایکس مک کارتی، نویسنده اصلی مطالعه و استادیار دانشگاه نیو ساوت ولز در سیدنی صحبت کرد.

پروفسور مک کارتی توضیح داد که چگونه دانشمندان از یادگیری ماشینی برای ارزیابی شخصیت بنیانگذاران استارتاپ استفاده کردند.

او گفت که آنها از پایگاه داده صنعت Crunchbase برای شناسایی بنیانگذاران 25000 شرکت در سراسر جهان (از جمله غول هایی مانند آمازون، توییتر، تسلا موتورز و بسیاری دیگر) استفاده کردند.

آنها سپس بنیان‌گذارانی را که در توییتر فعال بودند شناسایی کردند و از نمونه بزرگی از توییت‌هایشان به عنوان ورودی استفاده کردند. یک الگوریتم یادگیری ماشینی از توییت ها برای استنباط هر یک از ویژگی های شخصیتی آنها در 30 جنبه استفاده کرد.

همانطور که مک کارتی توضیح می‌دهد، استنتاج شخصیت مبتنی بر یادگیری ماشین با استفاده از داده‌های متنی از رسانه‌های اجتماعی مانند توییتر، فیس‌بوک و سایر منابع از نظر علمی به اندازه رتبه‌بندی همسران دقیق است.

او همچنین به محدودیت‌های احتمالی چنین رویکردی اشاره کرد، از جمله این واقعیت که افراد ممکن است شخصیت عمومی خاصی را برای پست‌های توییتر فرض کنند. آیا پست های آنها واقعاً نشان دهنده شخصیت آنهاست؟ مک کارتی معتقد است که پنهان کردن اینکه واقعاً چه کسی هستید دشوار است.

او همچنین گفت که تحقیقات قبلی همکارانش در استنفورد در سال 2015 نشان داد که پیش‌بینی‌های شخصیتی مبتنی بر رایانه چقدر خوب کار می‌کنند و در واقع دقیق‌تر از ارزیابی‌های همکاران، دوستان و خانواده هستند و از نظر دقت با قضاوت‌های همسران قابل مقایسه هستند.

مهمترین ویژگی های بنیانگذاران چیست؟

این تحقیق ویژگی‌های شخصیتی را که ممکن است در بنیان‌گذاران موفق کسب‌وکار مهم باشد، آشکار کرد. ماجراجویی، اعتماد به نفس و سرزندگی به عنوان سه آیتم برتر معرفی شدند.

چند نفر می توانند بنیانگذاران موفقی باشند؟

پروفسور مک کارتی همچنین توضیح داد که چند نفر در جهان ممکن است ویژگی های شخصیتی داشته باشند که می تواند آنها را بنیانگذاران موفقی کند: ما از یک الگوریتم زبان ماشین برای پیش بینی تعداد افراد دارای ذهنیت کارآفرینی استفاده کردیم. با بررسی یک پایگاه داده بزرگ جهانی حاوی داده های شخصیتی دقیق از بیش از 686000 نفر از بیش از 100 کشور مختلف، دریافتیم که به طور متوسط ​​8.4٪ از افراد دارای ویژگی های شخصیتی با ویژگی های شخصیتی کارآفرینان موفق هستند. لازم به ذکر است که یک تیپ شخصیتی واحد وجود ندارد، بلکه شش نوع از آنها وجود دارد.

این آمار نشان می دهد که از هر دوازده نفر، یک نفر برای تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق، چیزی را دارد. البته، همه آنها واقعاً علاقه مند به راه اندازی یک تجارت نخواهند بود و احتمالاً بسیاری فرصت این کار را ندارند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا