اخبار روز

زمان پرداخت سود سهام سال 1402 + مبلغ پرداختی مشخص شد

مهدی سعادتی، رئیس مجمع نمایندگان مجلس با اعلام پرداخت فاز اول سود سهام 1402 گفت: سود سهام تا پایان آذرماه امسال واریز می شود.

به گزارش همشهری، مجید عشقی رئیس سازمان بورس چندی پیش درباره شرایط و نحوه پرداخت سود سهام اظهار داشت: با توجه به اینکه شرکت ها به صورت تدریجی این کار را انجام می دهند، ما با اختلاف چند ماهه مواجه هستیم که هنوز انجام نشده است. نهایی شد.»، اما احتمالاً در تاریخ های مشابه. سال گذشته در آذرماه سود سهام عدالت واریز شد.

مبلغ سود سهام امسال

به گفته سعادتی، سود سهام امسال برای برخی از سهامداران تحت پوشش بین یک تا دو میلیون تومان است، در حالی که برای برخی دیگر از سهامداران 400 تا 600 هزار تومان برآورد شده است.

در سال 1401 سود سهام عدالت براساس سال 1400 در دو مرحله پرداخت شد. مرحله اول فرآیند پرداخت از 30 دسامبر 1401 آغاز می شود و تا سوم ادامه می یابد دی ماه ادامه داشت.

در مرحله اول سهامدارانی که 452، 492 و 532 هزار تومان در پرتفوی سهام خود داشتند به ترتیب 510، 555 و 600 هزار تومان و سهامداران یک میلیون تومانی مبلغ یک میلیون و 128 هزار تومان دریافت کردند.

مرحله دوم فرآیند پرداخت نیز در روز 25 انجام می شود اسفند 1401 تمام شد. در اسفند ماه سهامدارانی که 452، 492 و 532 هزار تومان در پرتفوی سهام خود داشتند به ترتیب 613، 667 و 721 هزار تومان سود دریافت کردند. همچنین افرادی که یک میلیون تومان پرتفوی داشتند یک میلیون و 356 هزار تومان سود دریافت کردند.

سود سهام امسال در دو مرحله پرداخت می شود

مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام: به احتمال زیاد امسال نیز مانند سال گذشته سود سهام در دو مرحله واریز شود.

از هفته گذشته طرح مالکیت سهام متوفی راه اندازی شد و 3000 نفر مراجعه و سهام آنها مشخص شد.

سود سهام عدالت متوفی چه زمانی پرداخت می شود؟

حاجی وند دستیار ویژه رئیس سازمان بورس گفت: در صورت انجام صحیح تشریفات اداری توسط وراث، سرمایه سهام در مدت زمان کوتاهی به آنها منتقل می شود و احتمالاً بیش از این طول نخواهد کشید. از چند روز کاری

وی افزود: برای واریز سود تعهدی باید شماره حساب وراث، تلفن همراه و سایر اطلاعات به بانک مرکزی ارائه شود و احراز حساب بانکی ممکن است مدتی طول بکشد.

حاجی وند گفت: زمان زیادی تا پایان امسال باقی نمانده است. اما بنا به اقتضای مالی، سعی می شود سود متعلقه در نیمه اول سال 1403 به حساب ورثه واریز شود.

پرداخت سود سهام عدالت مانند سال قبل

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در پاسخ به سوال دیگری درباره نحوه و جزئیات تقسیم سود سهام، گفت: از آنجایی که شرکت‌ها به تدریج این کار را انجام می‌دهند، ما با اختلاف چند ماهه مواجه هستیم و پرونده هنوز تکمیل نشده است. ، اما احتمالاً در همان تاریخ های سال گذشته، سود سهام پرداخت می شود.

در صورت عدم پرداخت سود سهام چه کنیم؟

وی همچنین درباره افرادی که سود سهام عدالت را دریافت نکرده اند و اینکه آیا سود سال های گذشته آنها باطل و سوخته شده است، گفت: قطعا کسانی که در سامانه سهام عدالت و سجام ثبت نام کرده و شماره حساب خود را ثبت کرده اند، سود سال های گذشته است. برای آنها واریز شده است و اگر شخصی در این دو سامانه ثبت نام نکرده باشد و مشارکت سرمایه را دریافت نکرده باشد و بخواهد امروز ثبت نام کند سود به صورت یکجا از سال 98 واریز می شود و سود اشخاصی که ثبت نام نکرده اند. سوزانده شده اند محفوظ هستند و به محض ثبت به سپرده خواهند شد. .

سهام دارایی افراد تحت تکفل بازمانده

سال گذشته حدود 3.5 میلیون نفر به عنوان بازماندگان سهام عدالت شناسایی شدند که قرار بود هر یک از این افراد 10 میلیون تومان سهم عدالت دریافت کنند.

اما رئیس سابق سازمان خصوصی سازی فاش کرد که حل این مشکل نیازمند 35 میلیارد تومان منابع است که در حال حاضر در دسترس نیست. مرکز شهریور امسال احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی اعلام کرد که فرآیند تصویب و تخصیص سهام عدالت به بازماندگان باید توسط شورای حاکمیتی انجام شود.

برای دریافت سهام از متوفی چه باید کرد؟

حسنلو تصریح کرد: شرکت سپرده گذاری مرکزی در فرآیند توزیع و ارسال پیامک از سرفصل های شماره دار بدون ماسک ارسال نمی کند و به نظر ما این پیامک ها فاقد اعتبار است و مردم نباید به این پیامک ها توجه کنند.

معاون صمت گفت: وراث سهام عدالت برای دریافت جدول زمانبندی و تشکیل پرونده می توانند به درگاه فعالان بازار سرمایه به آدرس ddn.csdiran.ir مراجعه کنند. آخرین اخبار و رویدادهای مربوط به این طرح ملی را می توانید در سایت مرکزی نگهبان به آدرس csdiran.ir مشاهده کنید. انجام دادن

اخبار مهم درباره سهام عدالت خرید و فروش سهام چه زمانی باز می شود؟

اما اختلاف نظر بر سر نحوه برگزاری مجامع عمومی شرکت های سرمایه گذاری استانی، آزادسازی سهام را با چالش مواجه کرد که مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام گفت: شورای بورس در حال بررسی این موضوع است.

انتشار اشتراک به یک مسئله چالش برانگیز تبدیل شده است. سهام سرمایه برای اولین بار در اواسط دهه 1980 برای ذی نفعان صادر شد و از آن زمان تاکنون امکان معامله با آن جز برای مدت کوتاهی در سال 2019 و حتی به میزان محدود وجود ندارد.

در این مدت با توجه به تعیین سازوکار اجرایی در نظر گرفته شده برای سهام سرمایه، مشمولان به دو دسته مستقیم و غیرمستقیم تقسیم شدند. روش مستقیم به افراد امکان می دهد بدون هیچ واسطه ای تصمیم بگیرند که آیا سهام خود را معامله کنند یا نگهداری کنند.

اما با روش غیرمستقیم، سهام تخصیص یافته به ذینفعان در واقع متعلق به شرکت سرمایه گذاری استانی است.

طبق آمار سازمان خصوصی سازی حدود 49 میلیون نفر صاحب سهام سرمایه هستند که از این تعداد حدود 29 میلیون نفر روش غیرمستقیم و 20 میلیون نفر روش مستقیم مدیریت سهام سرمایه خود را انتخاب کرده اند.

برای سهامدارانی که مسیر غیرمستقیم را برای فروش سهام خود در بورس انتخاب کرده اند، باید نماد شرکت های سرمایه گذاری دولتی در بورس باز شود. اما ابتدا باید مجامع عمومی این شرکت ها برگزار شود. موضوعی که به نظر می رسد نظرات متفاوتی در مورد آن وجود دارد.

نحوه برگزاری جلسات

هیات بورس طی یک سال و نیم گذشته مصوبات مختلفی را برای سهام صادر کرده و در حال تدوین دستورالعملی برای برگزاری مجامع شرکت های سرمایه گذاری استانی است تا امکان بازگشایی نمادهای معاملاتی این شرکت ها در بورس فراهم شود.

این موضوع مقدمات اولیه برای انتشار سهام عدالت است. با این حال آخرین اطلاعات نشان می دهد که اتاق تعاون ایران در آخرین جلسه شورای بورس که مردادماه امسال برگزار شد، نسبت به تصمیمات شورای بورس اعتراض کرده است.

بحث اتاق تعاون این است که جلسات هلدینگ های دولتی با حضور تعاونی های هلدینگ برگزار شود.

طبق اعلام اتاق تعاون، سهامداران به طور مستقیم یا غیرمستقیم عضو تعاونی‌های سرمایه‌گذاری هستند. لذا اعضای مجامع شرکت های سرمایه گذاری استانی باید از بین تعاونی های ناحیه تشکیل شود. اتاق تعاون حتی حضور دیگران در مجامع استانی را به رسمیت نمی شناسد.

مشخص است که این اختلاف نظر باعث شد تا اتاق تعاون مصوبه مردادماه شورای بورس را امضا نکند.

این مشکلی است که رئیس اتاق تعاون ایران نیز روز گذشته با تایید آن گفت: مصوبه شورای عالی بورس در مردادماه را امضا نکردیم زیرا به نظر ما شرکت های سرمایه گذاری متشکل از تعاونی هستند. شرکت های ایران” در شهرستان عدالت.

بهمن اما عبداللهی از برگزاری جلسه ای با رئیس سازمان بورس در این خصوص خبر داد و گفت: به پیشنهاد وزیر اقتصاد، جلسات استانی در خصوص سهام با حضور اعضای سازمان بورس برگزار می شود. تعاونی ها

به محض تشکیل مجامع شرکت های استانی، نماد معاملاتی شرکت های استانی افتتاح می شود و پیش بینی می شود تا چند روز آینده این موضوع برطرف شود.

زمان حل مشکل است

علیرغم اظهارات رئیس اتاق تعاون مبنی بر بازگشایی نماد تجاری سرمایه گذاری های دولتی در شهریور سال بعد آخرین اخبار نشان می دهد که شورای بورس همچنان با نظر اتاق تعاون موافق نیست و همین موضوع برنامه تدوین دستورالعمل برگزاری مجامع عمومی شرکت های سرمایه گذاری استانی را پیچیده کرده است.

نکته اصلی این است که تا زمان حل اختلافات و اتخاذ این سیاست، به هیچ وجه نمی توان نماد معاملاتی شرکت های سرمایه گذاری استانی را باز کرد و معاملات آنها را انجام داد و سهام را آزاد کرد.

مهدی حاجیوند دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام گفت: شورای بورس در حال بررسی دستورالعمل برگزاری مجامع عمومی شرکت های سرمایه گذاری استانی و فراهم آوردن امکان معاملات برای این شرکت ها پس از تدوین این موارد اجرایی است. دستورالعمل ها.

وی از اینکه دستورالعمل برگزاری مجامع این شرکت ها چه زمانی نهایی می شود ابراز بی اطلاعی کرد.

همانطور که از پیام های دریافتی مشخص است، قرار است در اولین جلسه شورای بورس که هفته آینده برگزار می شود، برگزار شود. دستورالعمل عملیاتی برگزاری جلسات شرکت های سرمایه گذاری استانی باید بازنگری شود اما مشخص نیست چالش ها برطرف می شود یا خیر.

اما به گفته رئیس اتاق تعاون، این موضوع تا چند روز آینده حل خواهد شد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا