اخبار روز

عکس مسی آماده شکستن رکورد مایکل جردن است

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین؛ برنده هشت بار توپ طلا، کلکسیون مدال ها و جام های خود را در قطر با قهرمانی با آرژانتین در جام جهانی تکمیل کرد. مسی نیز توپ طلای این تورنمنت را دریافت کرد و هفت گل مهم برای آلبی سلسته در جام جهانی به ثمر رساند. شش پیراهنی که او در راه کسب مشهورترین جام فوتبال جهان به تن داشت، اکنون در یکی از معتبرترین حراجی های جهان به زیر چکش می رود. حراج نیویورک آماده می شود تا پیراهن هایی را که مسی در نیمه اول فینال مقابل فرانسه، در نیمه نهایی مقابل کرواسی، در یک چهارم نهایی حماسی مقابل هلند، در بازی مرحله یک هشتم نهایی آرژانتین مقابل استرالیا بر تن کرده بود، بفروشد. دو بازی از بازی های مرحله گروهی آلبی سلسته. است.

بخشی از وجوه جمع‌آوری‌شده به امور خیریه اهدا می‌شود و گفته می‌شود که فروش رکوردشکنی ۸ میلیون پوندی (۱۰ میلیون دلار) است. رکورد کنونی فروش چنین پیراهن های افسانه ای ورزشی 8.1 میلیون پوند (10 میلیون دلار) است. این مبلغ برابر با پیراهن نمادین مایکل جردن شیکاگو بولز در بازی 1 فینال NBA در سال 1998 است که در سپتامبر 2022 فروخته شد. تاریخ دقیق این حراج هنوز مشخص نشده است اما تاریخ فروش پیراهن های لئو مسی بین 30 نوامبر تا 14 دسامبر پیش بینی می شود.

لازم به ذکر است که رکورد فروش پیراهن لیونل مسی به پیراهن ال کلاسیکوی او در سال 2017 برمی گردد که لئو مقابل رئال مادرید گلزنی کرد و پیراهن او به قیمت 360 هزار پوند فروخته شد. جدای از مایکل جردن، پیراهن دیگو آرماندو مارادونا در جام جهانی 1986 مکزیک و گل “دست خدا” او به انگلیس نیز توسط یک پیشنهاد ناشناس به مبلغ 7.1 میلیون پوند (9 میلیون دلار) در سال 2022 خریداری شد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا