اخبار روز

کارهایی که در شب برای کاهش وزن باید انجام دهید

اگر می خواهید وزن کم کنید، یک رژیم غذایی سالم و ورزش منظم مهم است. اما تغییرات کوچکی نیز وجود دارد که می توانید در شب امتحان کنید تا به کاهش وزن کمک کنید.

به گزارش ایسنا، دیر غذا خوردن سه جنبه دارد: تعداد کالری که می سوزانیم، احساس گرسنگی و نحوه ذخیره چربی در بدن بر تنظیم وزن تاثیر می گذارد.

در زیر به نقل از «وب ام دیما به برخی از عادت‌هایی که می‌توانید در شب انجام دهید تا به کاهش وزن کمک کنید، نگاهی می‌اندازیم.

* گاهی افراد شب ها به دلیل بی حوصلگی زیاد غذا می خورند. اگر این مورد برای شماست، سعی کنید قبل از خواب در یک فعالیت شرکت کنید. پیاده روی، خواندن روزنامه، صحبت با یک دوست یا خواندن کتاب می تواند شما را از پرخوری باز دارد. شروع به یک سرگرمی جدید – مانند نقاشی، نواختن موسیقی یا بافتنی – راه عالی دیگری برای منحرف کردن حواس خود از غذا در هنگام بی حوصلگی است.

* خواب کافی می تواند به کاهش وزن کمک کند. یک برنامه خواب خوب که رعایت می کنید می تواند در این زمینه بسیار مفید باشد.

* فعالیت بدنی در اوایل عصر ممکن است مفید باشد. فقط مطمئن شوید که خیلی شدید نباشد. ورزش شدید می تواند بر کیفیت خواب شما تأثیر بگذارد. همچنین می تواند خواب شبانه را سخت تر کند. خیلی دیر ورزش نکنید حداقل یک ساعت قبل از خواب ورزش را متوقف کنید.

* خوردن شام یا میان وعده خیلی نزدیک به زمان خواب می تواند از کاهش وزن شما جلوگیری کند. بسیاری از افرادی که در اواخر شب غذا می خورند، غذاهای پر کالری را انتخاب می کنند که منجر به افزایش وزن می شود. سعی کنید چند ساعت قبل از خواب تا صبح روز بعد غذا نخورید.

* به جای تهیه ناهار در رستوران یا سوپرمارکت، در پول خود صرفه جویی کنید و به جای آن عادت کنید که ناهار فردا را از شب قبل در خانه درست کنید. بیرون غذا خوردن معمولاً به معنای چربی و سدیم بیشتر است. اما وقتی در خانه غذا می خورید، گزینه های سالم تری دارید. میوه و سبزیجات، لبنیات کم چرب و غلات کامل بخورید.

* اگر متوجه شدید که در شب زیاد غذا می خورید، ممکن است به این دلیل باشد که در طول روز به اندازه کافی غذا نخورده اید. بهترین راه برای مبارزه با این، خوردن منظم است. همچنین خوردن میان وعده بین ناهار و شام کاملاً خوب است – اما سعی کنید در مصرف آن زیاده روی نکنید.

* حتی اگر از تماشای تلویزیون در هنگام شام لذت می برید، تماشای تلویزیون در حین غذا خوردن می تواند باعث پرخوری شما شود. تماشای تلویزیون می تواند حواس شما را از مقدار و آنچه می خورید پرت کند.

* مسواک زدن و نخ دندان کشیدن بعد از شام را عادت کنید تا خود را تشویق کنید که عصرها غذا نخورید. اگر دندان های خود را تمیز کرده اید، احتمالاً به خوردن یک میان وعده درست قبل از خواب فکر می کنید.

* استرس می تواند منجر به افزایش وزن شود. سعی کنید زمانی را برای استراحت شبانه اختصاص دهید. تکنیک های تنفس و مدیتیشن راه های خوبی برای آرامش هستند. به علاوه، کاهش سطح استرس می‌تواند برای کیفیت و کمیت خواب شما معجزه کند.

*خوابیدن در اتاق تاریک عادت دیگری است که باید به لیست خود اضافه کنید. این عادت به خواب بهتر کمک می کند. اگر می خواهید وزن کم کنید، پنجره ها را بپوشانید تا نور را مسدود کنید. همچنین تلفن همراه و لپ تاپ خود را حداقل 30 دقیقه قبل از خواب کنار بگذارید. ماسک چشم نیز می تواند مفید باشد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا