مهمترین علائم بیماری پارکینسون

فرزاد اشرفی درباره ماهیت بیماری پارکینسون گفت: این بیماری نوعی بیماری تخریب کننده مغز است و بعد از آلزایمر دومین عامل شایع بیماری های مغزی محسوب می شود.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به افزایش امید به زندگی در جامعه خاطرنشان کرد: بنابراین شیوع این بیماری رو به افزایش است.

اشرفی با تاکید بر اینکه علائم بیماری پارکینسون معمولا بعد از 60 سالگی ظاهر می شود، خاطرنشان کرد: یکی از علائم شایع، لرزش است که از یک طرف بدن شروع می شود.

این متخصص مغز و اعصاب بابیان اینکه کندی حرکات، سفتی اندام ها یا مفاصل از دیگر علائم بیماری پارکینسون است، تصریح کرد: گاهی سفتی اندام ها با آرتروز یا التهاب مفاصل اشتباه گرفته می شود، در این موارد گاهی درد تشخیص پارکینسون را دشوار یا با تاخیر می کند.

این مدرس دانشگاه با بیان اینکه لرزش، کندی حرکات و سفتی بدن از مهم ترین علائم بیماری پارکینسون است، گفت: صراحتاً فردی که دچار سفتی بدن است معمولا با علائم دیگری مانند بی خوابی، درد مفاصل و حتی یبوست مواجه می شود.

وی با تاکید بر اینکه علت بیماری پارکینسون ناشناخته است، ادامه داد: عوامل محیطی یا ژنتیکی بر این بیماری تاثیری ندارند. به این ترتیب اگر فردی به بیماری پارکینسون مبتلا باشد، 15 درصد احتمال دارد که فرد دیگری از همان خانواده نیز به این بیماری مبتلا شود.

وی علل محیطی بیماری پارکینسون را نیز اینگونه تشریح کرد: مسمومیت با آفت کش ها یا داروهای گیاهی از طریق محیط زیست به فرد منتقل می شود و یا مسمومیت با برخی فلزات سنگین، اتیل الکل، مونوکسید کربن نیز احتمال ابتلا به پارکینسون را افزایش می دهد.

اشرفی با بیان اینکه پارکینسون لزوماً با لرزش همراه نیست، ادامه داد: بیماران پارکینسونی نیز دارای اختلالات غیرحرکتی هستند و این افراد معمولاً فشار خون پایینی دارند.

وی با بیان اینکه بیماری پارکینسون یک بیماری پیشرونده است، ادامه داد: در حالی که درمان دارویی با توجه به شرایط بیمار آغاز می شود، افرادی که خودسرانه از مواد مخدر به ویژه روانگردان استفاده می کنند، بیش از سایرین در معرض ابتلا به این بیماری هستند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، وی با اشاره به اینکه علائم بیماری پارکینسون در افراد مختلف متفاوت است، تاکید کرد: درمان این بیماری شخصی است.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *