مجوز از نیروی انتظامی برای تامین نیروی انسانی لازم

 

نمایندگان به پلیس اجازه دادند تا نیروی انسانی لازم را تامین کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم ، نمایندگان در دومین جلسه علنی امروز (یکشنبه 28). آبان شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات قانون برنامه هفتم توسعه، بند الحاقی (2) ماده 103 این لایحه را تصویب کرد.

در بند الحاقی (2) ماده 103 این لایحه آمده است: فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با تصویب ستاد کل نیروهای مسلح مجاز به تعدیل توانمندی‌های فرماندهی انتظامی با امنیت است. نیاز نیروی انتظامی کشور و کاهش شکاف بین توان پرداخت کننده موجود با شاخص 5. نفر در هزار نفر از جمعیت، در طول اجرای برنامه پرداخت کننده، مقدار مورد نیاز را به موجودی خود (حداقل) اضافه می کند. (تقریباً 5000 نفر در سال) به طوری که این شاخص تا پایان برنامه هفتم در محدوده بودجه مصوب به (3) نفر به ازای هر هزار نفر می رسد و وام های لازم برای اجرای این بند توسط دولت در ردیف بودجه منظور می شود. بودجه سالانه فرج .

تخفیف مالیاتی برای توسعه دهندگان طرح های تملک املاک از 25 تا 100 درصد

همچنین نمایندگان با اصلاح ماده 20 این لایحه موافقت کردند.

بر اساس این بند الحاقی به ماده 20 لایحه مذکور؛ در صورتی که خیر به پیشنهاد ارگان ذیربط و با موافقت سازمان، طرح های دارایی سازی را اجرا یا تکمیل کند و بیش از 50 درصد به جای وام دولتی در این طرح ها هزینه کند، حداقل 25 درصد و حداکثر 50 درصد. هزینه ها از محل اعتبارات مالیاتی پرداخت خواهد شد. هر کس این کار را کرد، سعادتمند است.

برای پروژه هایی که حداقل 50 درصد آنها توسط خیران انجام می شود و مابقی به عهده دولت است، در صورتی که خیریه پروژه را به پیشنهاد موسسه و موافقت سازمان به اتمام برساند، هزینه های انجام شده 100 خواهد بود. درصد به عنوان بدهی و اعتبار مالیاتی در نظر گرفته شده است

آیین نامه اجرایی این بند شامل پروژه های مشمول آن، برنامه اجرا و میزان اعتبار مالیاتی به پیشنهاد وزارت اقتصاد و سازمان به تصویب هیأت وزیران می رسد.

نجفی زاده معاون سازمان برنامه و بودجه در این خصوص گفت: این موضوع در چندین قضاوت از جمله در رابطه با کمک های خیرین و معافیت مشمول معافیت مالیاتی و کمک خیرین مطرح شده است. و دارای اعتبار مالیاتی است.

بنابراین باید گفت که تصمیم مذکور قابل توجیه است، اما مشکل ایجاد می کند زیرا کمک خیرین 25 تا 50 درصد این اعتبار مالیاتی را شامل می شود. اگرچه ما با این سوال موافقیم اما این مالیات یک مالیات است آیا اعتبار مالیاتی قابل انتقال به دیگران است یا خیر؟ خیر، در واقع اعتبار مالیاتی را به یک دارایی قابل معامله در بازاری تبدیل می‌کند که ما نمی‌دانیم چه بازاری است و این برخلاف سیاست مالی دولت است. چرا دولت مخالف این نرخ است، بنابراین پیشنهاد جمله «این اعتبار قابل انتقال است» را حذف کنید.

همچنین محسن زنگنه سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم در هنگام موافقت با بند الحاقی فوق گفت: این بند الحاقی بند بسیار مهمی به لحاظ مشارکت واقعی در حوزه پروژه های عمرانی است که البته از دو بند تشکیل شده است. در یک بخش به برنامه هایی برای کسب سرمایه گذاری می پردازد. بله، در واقع ما در هر حوزه ای طرح تملک دارایی های سرمایه ای داریم، اما دولت بنا به دلایلی نمی تواند آن را تکمیل کند، بنابراین «خیر» آن را تحویل گرفت و آن را تکمیل کرد و بیش از 50 درصد در این طرح به جای دولت می دهد. اعتبارات اما در اینجا توصیه می کنیم که حداقل 25 و حداکثر 50 درصد از هزینه هایی که انجام می دهد به عنوان اعتبار مالیاتی در نظر گرفته شود نه هزینه های قابل قبول، بنابراین با نظر دولت موافقیم. ما موافقیم که این مشکل قابل انتقال نیست.

وی افزود: بخش دوم مربوط به ساخت مدارس، درمانگاه ها و مراکز بهداشتی و درمانی است که برنامه هایی برای مشارکت دولت و خیرین در ساخت داریم. در واقع 50 درصد آن توسط خیریه تأمین می شود و دولت باید 50 درصد دیگر را تکمیل کند. اما موارد زیادی وجود داشت که خیر سهم خود را تکمیل کرده بود اما دولت نتوانست 50 درصد باقیمانده را تکمیل کند، بنابراین این پروژه سال ها متوقف شد. بنابراین در این مصوبه از خیر می خواهیم 50 درصد باقی مانده را تکمیل کند و از سوی دیگر مبلغی را که به عنوان بدهی و وام مالی هزینه می کند محاسبه می کنیم.

تشکیل دستگاه اجرایی جدید برای ارتقای نقش روستاها در تقویت اقتصاد ملی

نمایندگان با بند (الف) ماده 51 این لایحه موافقت کردند.

در بند الف ماده 51 این لایحه آمده است: دولت موظف است با تمرکز امور روستاها و توان اجرایی کشور، افزایش جمعیت روستاها، مهاجرت معکوس، تحریک تولید و اشتغال و تأمین معیشت روستاییان و بهبود وضعیت آن اقدام کند. نقش روستاها در اقتصاد ملی به پیشنهاد وزارت جهاد. كشاورزي و سازمان هماهنگي امور استخدامي از محل امكانات، منابع و … موجود، نيروي انساني و رعايت قوانين مربوطه، دستگاه اجرايي مناسب را در سال اول برنامه ايجاد خواهد كرد.

وزارت آموزش و پرورش موظف به بازنگری در اساسنامه نهضت سوادآموزی شد

نمایندگان با بند الحاقی (3) ماده 91 این لایحه موافقت کردند.

در بند 3 الحاقی ماده 91 این لایحه آمده است: وزارت آموزش و پرورش موظف است قانون اساسی نهضت سوادآموزی جمهوری اسلامی ایران مصوب 3/3/1363 با هدف ریشه کنی کامل بی سوادی مطلق و توسعه و تعمیق سوادآموزی را تصویب کند. و برای ارتقای سواد عمومی. جامعه بر اساس مفاهیم جدید و آموزش همگانی مستمر باید حداکثر ظرف مدت شش ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون اقدامات قانونی لازم را در نظر بگیرد.

یک و نیم درصد از سود معدنی صرف ساخت زیرساخت های مناطق معدنی می شود

نمایندگان با بند (ب) ماده 59 این لایحه موافقت کردند.

به استناد بند (پ) ماده 59 این لایحه؛ به منظور جلوگیری از تخریب راههای کشور به دلیل مازاد ظرفیت (تناژ) در حمل و نقل محصولات معدنی، کلیه معادن کشور موظفند با هماهنگی کارگاههای راهسازی عمومی نسبت به صدور بارنامه در خروجی واحد تولید و حمل و نقل جاده ای. اختصاص سهمیه سوخت به ناوگان حمل و نقل محصولات واحدهای تولیدی معدن شن و نمک منوط به دریافت بارنامه و تاییدیه پیمایش از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان می باشد.

سازمان امور مالیاتی موظف است نسبت به بهره برداری از معادن و فعالیت های صنایع معدنی و ایجاد زیربنای مناطق محل معادن و معابر آن و حفظ سطح آسفالت و زیربنای فنی راه اصلی اقدام نماید. معادن و معادن برای حفظ شبکه راه های ثانویه روستایی و همچنین جبران خسارت. در صورت آسیب یا استهلاک راه های منشعب از معادن و متاثر از کامیون های حامل مواد معدنی، یک و نیم درصد (1.5%) سود خالص ضبط و به حساب سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نزد وزارتخانه واریز می شود. امور مالی کشور برای موارد ذکر شده صددرصد (100%) وجوه واریزی به شرکت راهداری و حمل و نقل جاده ای واریز خواهد شد.

تبصره: حمل مواد رادیواکتیو از معادن از شمول این ماده مستثنی است.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *