اخبار روز

اگر محاصره غزه برداشته نشود، ممکن است از ابزارهای دیگری استفاده شود

پس از جنایات ارتش رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان فلسطینی، وزیر امور خارجه ترکیه تاکید کرد که اگر کانال های دیپلماتیک برای پایان دادن به جنگ غزه و رفع محاصره ظالمانه کارساز نباشد، آنکارا از ابزارهای دیگری استفاده خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه در گفت و گو با شبکه الجزیره گفت: با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا علنا ​​صحبت کردیم و خواستار آتش بس دائمی شدیم.ما سیاست اخراج را رد کردیم و مخالفت خود را با حمایت مطلق واشنگتن از این کشور اعلام کردیم. اسرائیل و مخالفت او با آتش بس دائمی.

وی گفت: اگر آمریکا به حمایت از اسرائیل ادامه دهد، بحران جهانی به وجود می آید. ما از صحبت در مورد وضعیت پس از جنگ غزه قبل از آتش بس خودداری می کنیم.

وزیر امور خارجه ترکیه افزود: اسرائیلی ها بیمارستان ها و مدارس را بمباران می کنند و آنها (فلسطینی ها) را آواره می کنند و هدفشان این است که هیچکس در غزه زنده نماند.» حماس یک جنبش آزادیبخش است و وقتی اشغال پایان یابد مانند دیگر سازمان های فلسطینی خواهد بود.

فیدان ادامه داد: قبل از جنگ فضای عادی سازی روابط در منطقه وجود داشت اما این فضا نمی تواند ادامه پیدا کند. ما اکنون به دنبال راه های دیپلماتیک برای خروج از بن بست هستیم و اگر این ابزارها جواب نداد، راه های دیگری نیز وجود دارد.

وی همچنین تاکید کرد: به نمایندگی از اجلاس سران اسلام، کمیته ای هفت نفره برای بازدید از پایتخت های بین المللی و تشریح تصمیمات اجلاس تشکیل شد. ما درباره قطع روابط با اسرائیل صحبت کرده‌ایم، اما تصمیمات جمعی می‌گیریم و هیچ محدودیتی برای کاری که می‌توانیم انجام دهیم وجود ندارد.

هاکان فیدان همچنین گفت: قطر از ابتدای بحران به گونه ای خاص عمل کرده و با همه طرف ها برای خروج از بحران در تماس بوده است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا