اخبار روز

جریمه رانندگی نیز در پرداخت وام اهمیت پیدا می کند

مهران محرمیان در نشست خبری دهمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت با بیان اینکه در نیمه اول آذرماه با حضور رئیس کل بانک مرکزی طرح پرداخت تسهیلات از طریق اعتبارسنجی بدون کارمزد ابلاغ می‌شود، گفت: .

وی معتقد است اعتبار سنجی روند پرداخت اعتبارات خرد را تسهیل می کند و نگرانی بانک ها از عدم پرداخت از بین می رود.

معاون فناوری های نوین بانک مرکزی اعلام کرد: به بانک ها تاکید کرده ایم که تسهیلات خرد را به سمت الکترونیکی بردارند و اعتبارسنجی را سرلوحه کار قرار دهند و در روش جدید اعتبارسنجی پوشش اعتبارسنجی از 30 درصد به 100 درصد افزایش می یابد و در روش جدید اعتبارسنجی در روش اعتبارسنجی دقت این روش از 60 درصد به 80 درصد می رسد و در روش جدید تخلفات رانندگی، بدهی بانکی و سه جلد محکومیت بانکی نیز بررسی می شود.

محرمیان یکی دیگر از اقدامات بانک مرکزی در بانکداری هوشمند را چک الکترونیکی عنوان کرد و گفت: چک به سمتی رفته که به یک سند عادی تبدیل شده است و با اجرای قانون چک به سند معتبر تبدیل شد و اعتبار پیدا کرد. در حال حاضر تعداد زندانیان چک از 10 نفر در یک روز به یک نفر در سه روز افزایش یافته است. بر اساس قانون جدید چک، مردم می توانند از طریق سامانه های پیامکی از وضعیت اعتباری صادرکننده چک مطلع شوند.

وی با یادآوری اینکه 11 بانک خدمات چک الکترونیکی ارائه می کنند، تصریح کرد: به دنبال تعیین اعتبار صادرکنندگان چک هستیم تا مردم بتوانند با توجه به اعتبار خود اقدام به صدور چک کنند.

محرمیان در ادامه این نشست راه اندازی سامانه سیاق با همکاری قوه قضائیه را مورد تاکید قرار داد و گفت: با همکاری قوه قضائیه اگر فردی در دادگاه محکوم به پرداخت وجه شود، قوه قضاییه می تواند بلافاصله حساب ها را مسدود کند. در حالی که قبلا به طور متوسط ​​200. مسدود کردن حساب افرادی که محکومیت مالی دارند زمان برد.

در ادامه این نشست مصطفی قمری وفا مدیر روابط عمومی بانک مرکزی با اشاره به اینکه مدل جدید اعتبارسنجی در دهه اول آذر ماه با ارائه رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد که به گفته وی تا سقف 300 میلیون تومان وام بدون کارمزد به متقاضیان پرداخت می شود.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا