دانستنی ها

عوارض خطرناک گرم کردن مجدد این غذاها را جدی بگیرید!

برخی از غذاها ممکن است پس از گرم کردن مجدد ارزش غذایی خود را از دست بدهند.

به گزارش بازتاب آنلاین به نقل از همشهری آنلاین: به دلیل مشغله های زندگی در دنیای مدرن، مردم به ندرت سه وعده غذایی را در روز می پزند و تمایل دارند غذای باقی مانده را دوباره گرم کنند. با این حال، برخی از غذاها ممکن است خطرات سلامتی داشته باشند یا ارزش غذایی خود را با گرم کردن مجدد از دست بدهند.

در حالی که گرم کردن مجدد غذا یک روش معمول است، اما همه غذاها وقتی برای بار دوم در مایکروویو یا روی اجاق گرم می شوند واکنش خوبی نشان نمی دهند.

برنج

بر اساس نظرسنجی مشترک ملی سلامت انگلستان، باقی مانده برنج ممکن است حاوی هاگ های باکتریایی باشد که در فرآیند پخت اولیه زنده می مانند. این هاگ ها هنگام گرم شدن مجدد می توانند تکثیر شوند و باعث مسمومیت غذایی شوند. بنابراین اگر برنج را دوباره گرم می کنید، مطمئن شوید که کاملا و سریع گرم شده است.

مرغ

گرم کردن مجدد مرغ، به خصوص اگر در دمای مناسب انجام نشود، می تواند منجر به رشد باکتری های مضر شود. بسیار مهم است که مرغ را کاملاً گرم کنید و مطمئن شوید که دمای داخلی آن به 165 درجه فارنهایت (74 درجه سانتیگراد) برسد.

اسفناج و سایر سبزیجات برگ‌دار

طبق مطالعه‌ای که در ScienceDirect منتشر شده است، سبزی‌های برگ‌دار وقتی دوباره گرم می‌شوند ارزش غذایی خود را از دست می‌دهند زیرا نیترات‌ها به نیتریت‌ها (ترکیبات بالقوه مضر) تجزیه می‌شوند. بهتر است این سبزیجات را به صورت تازه یا بلافاصله پس از پخت مصرف کنید.

سیب زمینیها

وقتی سیب زمینی ها پخته می شوند و برای مدت طولانی در دمای اتاق قرار می گیرند، می توانند حاوی باکتری های مضر باشند. گرم کردن مجدد سیب زمینی می تواند باعث تکثیر این باکتری ها و مسمومیت غذایی شود.

تخم مرغ

گرم کردن مجدد تخم مرغ می تواند ساختار پروتئین را تغییر دهد و باعث مشکلات گوارشی شود. در صورت نیاز به گرم کردن مجدد تخم مرغ، این کار را در دمای پایین انجام دهید و بلافاصله مصرف کنید.

چگونه غذا را با خیال راحت گرم کنیم؟

با توجه به مرکز ایمنی مواد غذایی، در اینجا نحوه اطمینان از گرم کردن مجدد غذا آورده شده است:

برای اندازه گیری دمای مرکز غذا از دماسنج غذا استفاده کنید.

غذا را دوباره روی حرارت زیاد گرم کنید.

زمان گرم کردن مجدد را بررسی کنید.

دوباره غذا را بجوشانید.

در حالی که گرم کردن مجدد غذا راحت است، برخی از غذاها بهتر است به صورت تازه یا با اقدامات گرم کردن مجدد مصرف شوند تا از خطرات سلامتی جلوگیری شود. نگهداری مناسب و گرم کردن مجدد غذا برای به حداقل رساندن خطر بیماری های ناشی از غذا مهم است.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا