اخبار روز

برگزاری مرحله اول جشنواره فیلم در فضای باز «آسمان» در مهاباد

منصور جهانی – اولین مرحله از جشنواره روباز «آسمان» با محوریت هنری و گردشگری به همت مؤسسه سینمایی «لاوان فیلم موکریان» به سرپرستی «ابراهیم سعیدی» فیلمبردار مجرب در شهر مهاباد برگزار می شود. در استان غربی – آذربایجان.

موسسه سینمایی «لاوان فیلم موکریان» با همکاری و حمایت جامعه و کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مهاباد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد؛ نخستین مرحله جشنواره روباز فیلم کوتاه، فیلمنامه و عکس آسمان با محوریت هنر و گردشگری در مهاباد برگزار می‌شود.

این جشنواره با رویکرد ارتقای سطح هنر سینما و همچنین فرهنگ و هنر منطقه، مخاطبان گردشگر را به شهر مهاباد و منطقه جذب می کند. در نیمه اول شهریور هر ساله به مدت چهار روز در میدان اصلی شهر زیبا و توریستی مهاباد برگزار می شود.

در جشنواره فیلم آسمان در فضای باز، آثار بخش اصلی و فرعی نمایش داده می شود. هر روز عصر در فضای باز میدان و نقطه اصلی شهر، «میدان منگوران» در دو سانس نمایش داده می شود و در طول روز نشست های تخصصی و کارگاه های آموزشی با حضور اساتید برجسته و سینما و سینما برگزار می شود. کارشناسان عکاسی فیلم

مهمانان حاضر در جشنواره و گردشگرانی که در ایام جشنواره به شهرستان مهاباد و منطقه موکاریان سفر می کنند؛ در عین حال با امکانات و ظرفیت های فرهنگی و هنری این منطقه بکر و زیبا آشنا می شوند. به همین منظور برنامه های همراهی برای نمایش فرهنگ و هنر مهاباد و منطقه طراحی و تدارک دیده شده است که در طول روز در مناطق مختلف شهرستان مهاباد اجرا می شود.

طرح این جشنواره پس از چهار سال کار کارشناسی توسط کارشناسان موسسه لاوان فیلم مکاریان تهیه شد. که با حمایت و همکاری مهندس بابک رستم پور شهردار مهاباد و دکتر مردم و گردشگران.

لوگوی اولین دوره جشنواره فیلم آسمانی «آسمان» توسط «منصور محمدی» طراح گرافیک و عکاس سرشناس مهابادی طراحی شد. نماد این جشنواره برگرفته از نماد تاریخی است فخریگاه و ترکیب با طرح فیلم و چرخش سیال در پس زمینه آسمان آبی، بازتعریف ساده و مدرنی از هویت فرهنگی و تاریخی مهاباد است که هنر در آن جایگاه ویژه ای دارد. دخمه سنگی «فقرقه» آرامگاهی از دوره مدان است که در کنار روستای ایندرقاش در نزدیکی مهاباد قرار دارد.

موسسه سینمایی «لاوان فیلم مکاریان» سال گذشته; اولین جشنواره فیلمنامه «عشق» (جوان) را برای شناسایی و ارتقای سطح فیلمنامه نویسی در منطقه تا حد قابل قبولی و انتشار اخبار و گزارش های این رویداد معتبر سینمایی در رسانه های گروهی در سراسر کشور اقلیم کردستان برگزار کرد. عراق با استقبال و تأمل مواجه شد و مورد توجه گسترده قرار گرفت.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا