اخبار روز

اقدامات قانونی در انتظار پزشکانی که از بیماران خود وجه نقد دریافت می کنند


به گزارش مانیبان به نقل از بازتاب آنلاین کرمانشاه، حمیدرضا کریمی در جمع خبرنگاران با اشاره به تخلفات برخی مشاغل به ویژه پزشکان با دریافت وجوه نقد از مراجعین، اظهار داشت: با توجه به گزارش های متعددی که از شهروندان دریافت کرده ایم، این تخلفات در برخی مشاغل به ویژه پزشکان انجام می شود. برخی از مشاغل در بخش مراکز پزشکی شرکت های خصوصی مانند پزشکان، مراکز تصویربرداری، آزمایشگاه های تشخیص پزشکی و مراکز دیگر مشتریان را مجبور به پرداخت نقدی می کنند.

وی افزود: پزشکان و این مراکز برخلاف قوانین جاری به ویژه آنچه در قانون پایانه های تجاری و نظام مالیات دهندگان مقرر شده است از این روش غیرقانونی استفاده می کنند.

دادستان کرمانشاه تصریح کرد: این رفتار خلاف شرع، اخلاق و وسیله فرار مالیاتی است که موجب تضییع حقوق شهروندان و ایجاد مشکلات برای آنان می شود و جرم محسوب می شود و نیازمند رسیدگی قانونی و کیفری خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه دادستانی کرمانشاه این موضوع را برای حفظ حقوق عامه در دستور کار خود قرار داده است، گفت: در این موضوع طی مکاتبه ای با دانشگاه علوم پزشکی این نهاد را مجبور به نظارت بر رفتار پزشکان و افراد خصوصی کرده ایم. مراکز درمانی از این نظر.

کریمی افزود: لذا اعلام می شود هرگونه استفاده از روش های غیرقانونی برای اخذ وجه از بیماران و ارجاع آنها برای تامین نقدینگی و عدم استفاده از دستگاه کارتخوان مغایر با قوانین و مقررات مربوط بوده و ترفندی برای دور زدن قانون و فرار مالیاتی و اراده است. قابل پیگرد قانونی باشد.

وی تاکید کرد: لازم است دانشگاه علوم پزشکی علاوه بر اقدامات نظارتی، مستندات لازم را از طریق سامانه مربوط به شکایات مردمی جمع آوری و نتایج را به صورت مستمر به این مرجع برای برخورد قانونی اعلام کند.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا