جزئیات فرصت آخر برای خریداران بورس را در ادامه می توانید بخوانید.

همانطور که انتظار می رفت بازار سرمایه در روز شنبه با کندی همراه بود و با کاهش ارزش معاملات نسبت به هفته گذشته همراه بود. نماگر اصلی بورس در محدوده 2 میلیون و 54 هزار واحد در 0.07- قرار گرفت و سهام در نقاط اغلب منفی معامله شد.

به گزارش بازتاب آنلاین به نقل از دنیای اقتصاد، برخی تحلیلگران علت این افت را پیش بینی افزایش خطر جنگ ناشی از سخنرانی شنبه شب سید حسن نصرالله و برخی دیگر افت بازار سرمایه را روز اول می دانند. عادی باشد و هفته منفی را آخرین فرصت برای خریداران در نظر بگیریم.

مهدی ساسانی تحلیلگر بازار سرمایه با اشاره به اینکه روز گذشته بازار سرمایه شرایط ویژه تری نسبت به شنبه های گذشته داشت، گفت: در حالی که طبیعتا ریسک های سیستماتیک بازار سرمایه را تحت الشعاع قرار داده است و به ویژه موضوع جنگ غزه می تواند تبعات خود را بر بازار سرمایه بگذارد. . و با توجه به سخنانی که سید حسن نصرالله بعدازظهر دیروز ایراد کرد، برخی از فعالان بازار به این نتیجه رسیدند که می‌توان نکاتی را در سخنان وی بیان کرد که می‌تواند تنش‌های سیاسی در جنگ بین حماس و اسرائیل را افزایش دهد و ریسک‌های کمتری را متقبل شدند. در نتیجه حجم فروشندگان نسبت به هفته گذشته بیشتر بود.

وی افزود: از سوی دیگر در تالار معاملات شاهد خریداران خوبی بودیم و در نیم ساعت گذشته بازار شاهد افزایش تقاضا بودیم. به نظر می رسد کم کم و با روشن شدن مواضع کشورهای مختلف در قبال جنگ اسرائیل و حماس، سرمایه گذاران کمتر ریسک کرده و بتوانند از این موضوع فاصله بگیرند. اما ریسک دیگری که وجود دارد، ریسک بودجه است. در پایان آبان ما شاهد تقدیم لایحه بودجه 1403 به مجلس هستیم و طبیعتاً از آنجایی که بخش‌هایی از این لایحه مستقیماً صنایع را تحت تأثیر قرار می‌دهد، برخی از سرمایه‌گذاران هم اکنون در حال بررسی این موضوعات هستند و درصدد بررسی خطرات و خلأهای احتمالی این طرح هستند.

ساسانی خاطرنشان کرد: من به شخصه معتقدم اگر برآیند سخنان سید حسن نصرالله تنش های سیاسی را افزایش ندهد، از فردا شاهد شرایط بهتری در بازار سرمایه خواهیم بود زیرا طبق گزارش های 6 ماهه ای که چند هفته پیش در کدال منتشر شد. . ، اکثر شرکت های بورسی فاندامنتال شرایط خوبی دارند و ریسک های بنیادی کمی در بازار وجود دارد.

در حال حاضر اینها تنها ریسک های سیستماتیکی هستند که با کاهش آنها و با اقداماتی که اخیرا توسط صندوق های معتبر بازار اتخاذ شده است، شرایط را برای سرمایه گذاران راحت کرده و ابهامات موجود را به تدریج کاهش می دهد و سرمایه گذاران می توانند روزهای خوب بازار سرمایه را ببینند.

آخرین فرصت برای خریداران

برزو حق شناس، تحلیلگر بازار سرمایه نیز گفت: هفته گذشته بازار سرمایه به دلیل مسائل مختلفی از جمله حمایت از صندوق تثبیت، موضوع نرخ خوراک و کاهش ریسک های سیستماتیک رشد کرد. طبیعی بود که بورس این هفته را با مثبت قوی شروع نکرد و همانطور که دیدیم به سمت منفی نیز متعادل شد. پیش بینی می شود این هفته برای بازار سرمایه متعادل باشد و روزهای ابتدایی حضور سهام در بازار منفی باشد اما این اتفاق بدی نیست. به نظر من این آخرین تخفیف های بازار به خریداران قبل از شروع رشد چشمگیر است و از این نقاط بازار تا متراژ دو میلیون و 800 هزار دستگاه و شاید بیشتر از آن رشد خوبی خواهد داشت.

هفته متعادل

پیام الیاس کردی، تحلیلگر بازار سرمایه نیز با اشاره به اینکه روز گذشته دو بار بازار سرمایه تغییر کرد، گفت: یک بار در ساعت 9:10 شرایط مثبتی دیده شد و وضعیت بهتر شد، بازار صعودی شد و این وضعیت تا حدود ساعت 9:00 ادامه داشت. صبح ادامه یافت و سپس به سمت منفی ها رفتیم و شدت آن را در ساعت 10:30 دیدیم و به تدریج بازار نزولی شد، اما مهمتر از همه این بود که حتی در ابتدای بازار و با وجود رنج های مثبت، متاسفانه ارزش تعداد تراکنش ها کمکی نکرد و در عین حال بالا بود. نرسید و شرایط بازار مثل چند هفته گذشته ضعیف و بی روح بود.

وی ادامه داد: انتظار خاصی برای ادامه هفته نمی رود و احتمالا روند متعادلی خواهیم داشت. به دلیل عدم علاقه و حجم کم بازار، احتمالاً شرایط به همین منوال خواهد بود. متاسفانه برداشت دیروز نیز 1810 میلیارد تومان بود و به نظر می رسد به دلیل اینکه قیمت دلار در محدوده ثابتی قرار داشت، قیمت ها در حال بازگشت به سطوح قبل از تنش هستند و تا هفته جاری با سطح قبل از تنش های سیاسی در سایه ارزش معاملات پایین قیمت ها یکسان خواهد شد.

روند مثبت همچنان ادامه دارد

ایمان رئیسی، تحلیلگر بازار سرمایه با بیان اینکه تغییراتی در وضعیت بازار ایجاد شده است، گفت: موضوع مناقشه غزه در گذشته تاثیر خود را بر بازار داشته و در حال حاضر یکی از مولفه های برجسته و تاثیرگذار بازار نیست. در آن زمان چون از یک طرف دلار بازار آزاد و بازار جهانی واکنش منفی به آن موضوع داشتند، بازار سهام نیز تحت تاثیر این دو عامل قرار گرفت. در حال حاضر نرخ سود بین بانکی با شیب ملایم در حال کاهش است که تاثیر مثبتی بر بازار سرمایه دارد. وی ادامه داد: ارزش معاملات به تدریج در حال افزایش است، صحبت از واگذاری سهام شرکت ها نیز می شود که می تواند تاثیرگذار باشد. از سوی دیگر، تجدید ارزیابی های شنیده شده در گروه خودرو نیز محرک مهمی است، بنابراین به نظر می رسد روند مثبت شکل گرفته با شیب ملایم در بازار سرمایه ادامه داشته باشد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *