اخبار روز

لیست افرادی که ارز شیر خشک می گیرند، محرمانه شد!

براساس اعلام بانک مرکزی، از اولسال تا الان98 میلیون دلار برای واردات شیرخشک ارز اختصاص یافته است. اما به گفته رییس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک کشور، هنوز بازار با کمبود مواجه است. الان سوال مهم اینجاست که این ارز به چه کسانی داده شده است ؟ چرا بانک مرکزی لیست دریافت‌کنندگان ارز شیرخشک را معرفی نمی‌کند؟

به گزارش بازتاب آنلاین به نقل از اکو ایران، از ابتدای سال جاری بازار شیرخشک با کمبود مواجه شده است. به گفته فعالان صنعت شیرخشک، کمبود به دلیل تامین نشدن به موقع ارز است. موضوعی که بانک مرکزی از ماه گذشته در واکنش به میزان ارز تخصیصی به شیرکشک اعلام کرده است.

26 مهر بانک مرکزی اعلام کرد: از ابتدای سال تا 4 دی ماه 156 میلیون دلار ارز ترجیحی برای واردات شیرخشک، مواد اولیه و مکمل ها اختصاص یافته که 106 میلیون دلار آن تحویل و پرداخت شده است.

جزئیات تامین ارز واردات شیرخشک و دارو منتشر شد

امروز 20 آبان این بانک در ماه جاری اعلام کرد: بر اساس ثبت سفارش و اعلام اولویت سازمان غذا و دارو از 1 فروردین تا 19 آبان 1402 در مجموع 98 میلیون و 20 هزار دلار تنها برای واردات شیرخشک و مواد اولیه آن با ارز ترجیحی پیش بینی کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل حکایت از رشد 77 درصدی دارد.

بانک مرکزی افزود: سال گذشته به دلیل واردات شیرخشک و مواد اولیه آن از ابتدا فروردین تا 19 آبان در سال 1401 حدود 49 میلیون و 75 هزار دلار تامین شد.

این بانک تاکید کرد: تاکنون وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو ارز تمامی سفارش های ثبت شده را با اولویت در حوزه دارو و شیرخشک به صورت فوری تخصیص و تامین کرده است.

همزمان هانی درزاده رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک به «اکو ایران» گفت: آنچه تاکنون پرداخت شده تنها بخشی از بدهی این شرکت در سال گذشته است. و افزود: بانک مرکزی از ابتدای سال تاکنون ارز به شرکت های مختلف را قطره قطره تحویل داده و برخی از شرکت ها هنوز ارز مورد نیاز را دریافت نکرده اند.

برجسته: بانک مرکزی از پایان شهریور شروع به پرداخت بخش قابل توجهی از بدهی شرکت ها کرده است. با توجه به عرضه ارز از پایان شهریور این اتفاق هم افتاد، الان وضعیت تولید بهتر شده است. آبان و آذر ما با کمبود جدی مواجه نیستیم.

تدرزاده ادامه داد: اکنون از پنج شرکت به دو شرکت پول داده شده است. در صورتی که تمامی شرکت ها ارز مورد نیاز را به صورت کامل دریافت نکنند بهمن بار دیگر با کاهش شدید شیرخشک در بازار مواجه خواهیم شد.

حال سوال مهم این است که بانک مرکزی این سکه ها را به چه کسانی داده است؟ چرا بانک مرکزی لیست دریافت کنندگان ارز شیرکشک را ارائه نمی کند؟


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا