اخبار روز

اشیای عتیقه ای که نمی دانیم چرا ساخته شده اند!/عکس

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، مدت هاست که مردم از مواد موجود ابزار و اشیاء مختلفی می سازند. از ابزارهای علمی گرفته تا ابزارهایی با هویت معنوی و مذهبی، کاربرد و معنای برخی از آنها احتمالاً در طول زمان از بین رفته است.

شکی نیست که باستان شناسی یک زمینه تحقیقاتی جذاب است که بینش مهمی از زندگی مردم در گذشته به ما می دهد. اما گاهی باستان شناسان ابزارهایی را کشف می کنند که هدفشان برای ما روشن نیست، اما ارزش تاریخی و باستانی زیادی دارند. دارند.

در دهه ها و قرن های اخیر اشیاء زیادی کشف شده است که کاربرد و معنای آنها برای ما روشن نیست و بسیار مرموز هستند. در این مقاله می خواهیم به برخی از این اشیاء و سازه های مرموز بپردازیم:

1- کولوسئوم رم و کاربرد ناشناخته آن

شاید معروف ترین بنای دوران باستان، کولوسئوم رم (یا آمفی تئاتر فلاویان) باشد که هنوز هم یکی از چشمگیرترین سازه های تاریخی در جهان به حساب می آید. این بنا گنجایش 50000 نفر را دارد و در سال 72 پس از میلاد افتتاح شد.

کولوسئوم برای سرگرمی توده های مردم عادی رم ساخته شد و رویدادهای مختلفی در آنجا رخ داد، از شکار حیوانات گرفته تا نبرد تن به تن، نبردهای ساختگی در دریا و اعدام های متعدد. آخرین رویدادی که در کولوسئوم رخ داد به قرن ششم پس از میلاد برمی گردد، زمانی که امپراتوری روم سقوط کرد، کولوسئوم از کار افتاد و برخی از مصالح ساختمانی ساختمان غارت شد.

زمانی که کولوسئوم در حال استفاده بود، سازه ای نوآورانه به نام Velarium تماشاگران را از نور مستقیم خورشید محافظت می کرد. این سایبان عظیم که در تصاویر معاصر به تصویر کشیده شده است، عملکردی مشابه عنبیه چشم انسان دارد. هنگامی که سایبان گسترش یافت، تنها یک فضای خالی در وسط ساختمان باقی ماند که اجازه می داد صحنه مرکزی با نور طبیعی روشن شود. درست مثل چشم پانتئون.

سایبان عظیم ظاهراً توسط یک سری تیرهای چوبی حمایت می شد و شامل یک سری برگ های مخروطی شکل بادبان بود که توسط سیستم پیچیده ای از طناب ها و قرقره ها بالا و پایین کشیده می شد.

متن کامل این گزارش را اینجا بخوانید.

227227

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا