اخبار روز سینما

دلیل اصلی شکایت صداوسیما از مهران مدیری فاش شد!/جزئیات

شکایت سازمان صداوسیما برای دریافت  کردن مبلغ تبلیغات و  آگهی مسابقه «دورهمی» از مجری این برنامه، می‌تواند در نوع تعامل افراد با رسانه با چهره‌ها مؤثر باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری دریافت کنید.

به گزارش بازتاب آنلاین به نقل از ایسنا، گلایه صدا و سیما از گرفتن مبلغ تبلیغات مسابقه «دورهمی» از مجری این برنامه ممکن است در نوع تعامل رسانه ها و شخصیت ها تاثیرگذار باشد.

چهارشنبه-17 آبان مسعود ستایشی (سخنگوی قوه قضاییه) در نشست خبری هفتگی با تایید ادعای تهیه کننده مسابقه «دورهمی» در خصوص شکایت از سوی سازمان صداوسیما از مهران مدیری، گفت: درخواست از سوی شرکت سحاب رسانه بهای قرارداد را مطالبه کند و دادگاه به این پرونده رسیدگی می کند.

شکایت رسانه ملی از مهران مدیری به دلیل پخش نشدن 45 قسمت باقی مانده از مسابقه «دورهمی» یکی از اتفاقات جنجالی سال گذشته تلویزیون است.

این موضوع درباره شخصی است که یکی از پربیننده ترین برنامه های 10 سال اخیر را پخش می کند و طبیعتاً تعداد قابل توجهی از تبلیغات قبل، حین و بعد از رسیدن به تلویزیون را پخش می کند. بنابراین با توجه به شکایت، مبلغ مطالبه رسانه ملی از مدیری زیاد است.

اما چه این شکایت منجر به محکومیت مدیری به پرداخت مبلغ درخواستی شود و چه رد شود، می تواند همکاری سازمان صداوسیما با سایر چهره ها را تحت تاثیر قرار دهد. به خصوص کسانی که گاه بدون توجه به جایگاه حقوقی خود در رسانه ملی اظهارنظرهای سیاسی-اجتماعی خاصی می کنند.

به نظر می رسد یکی از اهداف اصلی مدیران رسانه ملی از طرح این شکایت، جلوگیری از این گونه اظهارنظرها و اقدامات سیاسی باشد.

البته این شکایت ممکن است پیامد دیگری هم داشته باشد. در شرایطی که در سال های اخیر حضور چهره های پرطرفدار هنر و رسانه در تلویزیون کاهش یافته و همین امر باعث ایجاد اختلال در ارتباط برنامه ها و سریال ها با مخاطبان می شود، این گلایه می تواند بر مخاطبان نیز تاثیرگذار باشد. ظهور دوباره چهره ها در رادیو به عبارت دیگر، سلبریتی هایی که عادت دارند یا علاقه مند به اظهار نظر در مورد اخبار سیاسی-اجتماعی هستند، ممکن است در چنین شرایطی از بستن قرارداد با صدا و سیما تردید کنند و یا حتی قرارداد را محدود کنند.

این وضعیت احتمالا برای سینماگرانی چون محسن تنابنده، سرپرست فیلمنامه نویسان و بازیگر نقش اول سریال پایتخت که فصل هفتم آن در حال پخش است، صادق است.

زمان مشخص خواهد کرد که شکایت حقوقی سازمان صداوسیما از مهران مدیری در خصوص پخش نشدن مسابقه «دورهمی» به کجا می انجامد و آیا با توافق طرفین موضوع به خیر ختم خواهد شد. به دنبال اظهارات جنجالی که او در سال گذشته انجام داد، ویدئویی را منتشر کرد که در آن سخنان خود را توضیح داد و سپس برخی از آنها را تا حدودی پس گرفت.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا