اخبار روز

تعیین و مشخص شدن مقصر اصلی کاهش قیمت نفت!/جزئیات

شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی، گفت تقاضا برای نفت قوی است. این دلالان نفتی هستند که پشت کاهش اخیر قیمت جهانی نفت هستند.

شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان با قاطعیت درباره تقاضای نفت گفت: ضعیف نیست. مردم وانمود می کنند که تقاضا ضعیف است. این همه حقه است.

وزیر انرژی عربستان سعودی بارها از بازرگانان و دلالان نفت انتقاد کرده است و در اوایل سال جاری گفته است: “من همچنان به آنها هشدار می دهم که آسیب خواهند دید، مانند آنچه در آوریل انجام دادند.” من فقط به شما می گویم: مراقب باشید!

در حالی که برخی کاهش شدید اخیر قیمت نفت را ناشی از تقاضای ضعیف برای نفت می دانند، اما برخی در بازار نفت با اشاره به افزایش صادرات نفت از کشورهای عضو اوپک در ماه های اخیر و رابطه آنها با تولید، نشانه‌ها را اشتباه تفسیر کرده است.

به گفته شاهزاده بن سلمان، محموله ها فصلی است و در تابستان کاهش می یابد و در سپتامبر و اکتبر دوباره افزایش می یابد.

وی هشدار داد که این امر نباید به عنوان نوسان تولید تعبیر شود و یادآور شد: این سوءاستفاده از ارقام است.

استان شاندونگ، مرکز پالایشگاه‌های خصوصی چین، در نشانه‌ای از تقاضای قوی، از پکن برای سهمیه واردات سوخت اضافی به میزان سه میلیون تن تا پایان سال 2023 درخواست کرده است، زیرا پالایشگاه‌ها برای افزایش تولید تلاش می‌کنند. اگر پکن این درخواست را بپذیرد، سهمیه واردات نفت در سال جاری می تواند به 19.2 میلیون تن افزایش یابد.

قیمت نفت به صورت هفتگی بیش از شش دلار در هر بشکه کاهش می یابد. نفت خام برنت و وست تگزاس اینترمدیت در ماه نوامبر به میزان قابل توجهی کاهش یافت و نفت برنت اکنون حدود 80 دلار در هر بشکه معامله می شود.

به گزارش اویل پرایس، عربستان سعودی روز چهارشنبه اعلام کرد که کاهش تولید داوطلبانه نفت خود را به میزان یک میلیون بشکه در روز تا پایان سال 2023 تمدید خواهد کرد. بازار این اظهارات را نشانه ضعف تقاضا برای نفت تعبیر کرد. اعلام این تصمیم در کنار تصمیم عربستان برای حفظ قیمت رسمی فروش نفت خود به آسیا، دیدگاه واقعی عربستان سعودی در مورد تقاضای نفت در آینده را با تردید بیشتری مواجه می کند.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا