اخبار روز سینما

چگونه تنبلی را با کتاب درمان کنیم؟ / 5 کتاب فوق العاده برای درمان تنبلی

در این مقاله 5 کتاب فوق العاده برای درمان تنبلی و راه های غلبه بر آن را به شما معرفی می کنیم.

چگونه بر تنبلی غلبه کنیم؟

اگر فکر می کنید چگونه می توانید بر تنبلی خود غلبه کنید، باید بگویم که پاسخ آنچنان کوتاه و مختصر نیست. در حالی که برخی از افراد ممکن است بیشتر از دیگران مستعد تنبلی باشند، حتی افراد با بهره وری بالا نیز ممکن است گاهی اوقات تنبلی را تجربه کنند. در این مقاله ابتدا به راهکارهای کاربردی برای غلبه بر تنبلی اشاره می کنیم و سپس 5 کتاب فوق العاده برای درمان تنبلی را به شما معرفی می کنیم. البته همانطور که می دانید خواندن کتاب به تنهایی نمی تواند موثر باشدپس ابتدا راه حل ها را امتحان کنید

بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که اهداف کوچکتر و دست یافتنی تری تعیین کنید تا تحت فشار نباشید.

چگونه بر تنبلی غلبه کنیم؟

این راه حل ها را امتحان کنید:

1- اهداف خود را مدیریت کنید

تعیین اهداف غیر واقعی و سخت کوشی می تواند منجر به فرسودگی شغلی شود که یکی از آنها فرسودگی شغلی است. خستگی باعث خستگی می شود. از دست دادن علاقه و انگیزه. و میل به ترک کار.
بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که اهداف کوچکتر و دست یافتنی تری تعیین کنید تا تحت فشار نباشید.

چگونه تنبلی را با کتاب درمان کنیم؟ / 5 کتاب فوق العاده برای درمان تنبلی

2- توقع کامل بودن نداشته باشید

کمال گرایی روز به روز بیشتر می شود و اثرات روانی دارد. افزایش کمال گرایی باعث می شود افراد بیش از حد از خود و دیگران انتقاد کنند. همچنین منجر به افزایش افسردگی و اضطراب می شود.

اینکه به خودتان بگویید تنبل هستید نوعی خودگویی منفی است. با تمرین خودگویی مثبت، می توانید صدای درونی منفی خود را متوقف کنید.

3- به جای سرزنش، به عملکرد خود مثبت فکر کنید

کلمات منفی که در ذهن خود نگه می دارید می توانند باعث شکست تلاش های شما شوند. اینکه به خودتان بگویید تنبل هستید نوعی خودگویی منفی است. با خودگویی مثبت را تمرین کنید می توانید صدای منفی درونی خود را متوقف کنید. به جای اینکه بگویید: “هیچ راهی وجود ندارد که بتوانم این کار را انجام دهم”، بگویید: “هر کاری از دستم بر بیاید انجام خواهم داد تا این اتفاق بیفتد.”

4- برای غلبه بر بی علاقگی برنامه عملی ایجاد کنید

برنامه ریزی نحوه انجام کاری می تواند رسیدن به آنجا را آسان تر کند. مقدار در این برنامه را مشخص کنید زمان، تلاش و عوامل دیگری برای رسیدن به هدف مورد نیاز است، واقع بین باش. داشتن یک برنامه می تواند به شما اعتماد به نفس بدهد.


بیشتر بخوانید: معرفی کتاب برای مادران، خواندن خوبی ها را بدانید


چگونه تنبلی را با کتاب درمان کنیم؟ / 5 کتاب فوق العاده برای درمان تنبلی

5- از نقاط قوت خود برای درمان کسالت استفاده کنید

هنگام تعیین اهداف یا آماده شدن برای انجام یک کار، ابتدا به نقاط قوت خود فکر کنید. سعی کنید از این نکات مثبت در جنبه های مختلف برای کمک به انجام کارها استفاده کنید.

6- از موفقیت های خود آگاه باشید

وقتی دستاوردی به دست می آورید، پشتیبان گرفتن. این می تواند به شما انگیزه دهد. تمام دستاوردهای خود را چه در محل کار و چه در خانه یادداشت کنید. این یک راه عالی برای افزایش اعتماد به نفس شما است.

7- در صورت لزوم کمک بخواهید

شاید شما نیز مانند بسیاری از افراد معتقد باشید که کمک خواستن نشانه ضعف است، اما کمک نخواستن می تواند منجر به شکست شود. درخواست کمک شانس موفقیت شما را افزایش می دهد و به شما کمک می کند با افرادی که می توانند شما را تشویق کنند ارتباط برقرار کنید.


بیشتر بخوانید: تست ادینبورگ به شما می گوید که آیا افسردگی دارید یا نه


چگونه تنبلی را با کتاب درمان کنیم؟ / 5 کتاب فوق العاده برای درمان تنبلی

8- از حواس پرتی و اهمال کاری بپرهیزید

همه ما حواس پرتی خودمان را داریم که وقتی نمی خواهیم کاری انجام دهیم به آنها روی می آوریم. راه هایی برای کاهش حواس پرتی خود بیابید.

9- کارهای خسته کننده را به کارهای سرگرم کننده تبدیل کنید

همه ما تمایل داریم از کارهایی که به نظرمان کسل کننده یا کسل کننده می باشد اجتناب کنیم. کارهایی مانند تمیز کردن حمام هرگز سرگرم کننده نیستند، اما می توانیم آنها را لذت بخش تر کنیم. به موسیقی یا پادکست گوش دهید در حین انجام این کارها آن را امتحان کنید.

10- به خود پاداش دهید

انجام کارها به خودی خود پاداش است، اما برخی از افراد بیشتر با پاداش های بیرونی انگیزه دارند. این پاداش ها را پیدا کنید و به خودتان پاداش دهید.


پیشنهاد ویژه پی ام آپ: ملاقات با کارشناسان روانشناسی


چگونه تنبلی را با کتاب درمان کنیم؟ / 5 کتاب فوق العاده برای درمان تنبلی

افراد تنبل چگونه باید بر تنبلی غلبه کنند؟ سبک زندگی سالم

برخی تغییرات سالم می تواند انرژی بیشتری به شما بدهد. وقتی انرژی بیشتری داشته باشید، می توانید بر تنبلی غلبه کنید.

1- غذاهای غنی از پروتئین مصرف کنید

برخی غذاها، مانند غذاهای سرشار از پروتئین، انرژی شما را افزایش می دهند و قند خون شما را ثابت نگه می دارند تا کمتر احساس تنبلی کنید.

  • ماست یونانی
  • انواع بادام
  • تخم مرغ

2- از خوردن غذاهای شیرین و چرب خودداری کنید

از خوردن غذاهایی که انرژی شما را کاهش می دهند اجتناب کنید. این غذاها دیر هضم هستند یا باعث افزایش قند خون می شوند:

چگونه تنبلی را با کتاب درمان کنیم؟ / 5 کتاب فوق العاده برای درمان تنبلی

3- ورزش کنید

ورزش راهی مطمئن برای رهایی از تنبلی است. فقط چند دقیقه ورزش می تواند سطح انرژی شما را افزایش دهد، خلق و خوی شما را بهبود بخشد و اضطراب، استرس و افسردگی را کاهش دهد. برای مبارزه با احساس تنبلی، یکی پیاده روی کوتاه یا دوچرخه سواری کنید.

4- خوب بخوابید و استراحت کنید

پرهیز از صفحه نمایش (مانند لپ تاپ، تلویزیون و تلفن همراه) درست قبل از خواب می تواند خواب شما را بهبود بخشد. هر شب هفت تا نه ساعت بخوابید.

5- استرس را مدیریت کنید

استرس می تواند انرژی شما را از بین ببرد و شما را از نظر ذهنی و جسمی بیش از حد خسته کند که نتوانید کاری انجام دهید.


بیشتر بخوانید: ورزش دیواری، چند حرکت جدید یاد بگیرید.


چگونه تنبلی را با کتاب درمان کنیم؟ / 5 کتاب فوق العاده برای درمان تنبلی

چگونه تنبلی را با کتاب درمان کنیم؟ شاید؟

همانطور که می دانید، خواندن کتاب به سادگی نمی تواند عادت تنبلی را از بین ببرد، اما راهکارهایی را به شما نشان می دهد که می توانید برای غلبه بر تنبلی از آنها استفاده کنید.

1- کتاب قدرت عادت

اولین کتابی که می خواهیم به شما تقدیم کنیم کتابی از «چارلز دوهیگ» به نام «قدرت عادت» است. این کتاب، چرخه ایجاد عادت را توضیح دهید. و با درک چگونگی شکل گیری عادات، انتخاب راه حل های مناسب برای شما مفید خواهد بود. نویسنده کتاب «قدرت عادت» می خواهد به مخاطبش بگوید تنبلی عادتی منفی است که به مرور زمان شکل گرفته است و برای رهایی از این عادت باید بتوانید عادت های روزانه خود را بشناسید.

چگونه تنبلی را با کتاب درمان کنیم؟ / 5 کتاب فوق العاده برای درمان تنبلی

باشگاه 2-5 صبح

کتاب «باشگاه 5 صبح» کتابی است برای آن دسته از افرادی که صبح‌ها به سختی از خواب بیدار می‌شوند و می‌خواهند زود بیدار شدن را یکی از عادات خوب خود قرار دهند. “رابین شارما” در این کتاب، فواید زود بیدار شدن در قالب داستان بیان کرده است. داستان زندگی دو غریبه که با یک میلیاردر بی‌خانمان آشنا می‌شوند و در مورد سحرخیزان و تأثیر صبح‌ها بر موفقیت افراد مشاوره دریافت می‌کنند.

کتاب «چرا کار را به تعویق می اندازیم» می تواند به شما در درک علت تنبلی و بی انگیزگی خود کمک کند. بهترین راه برای مقابله با تنبلی، شناخت علل آن است.

3- بهانه ها را کنار بگذارید

«برایان تریسی» در فصل های مختلف کتاب «بهانه ها را رها کن» به جنبه ای از زندگی انسان می پردازد که تأثیر مستقیمی بر انگیزه و اراده و در نتیجه غلبه بر تنبلی دارد.

4- چرا از کارها غافل می شویم؟

کتاب «چرا کار را به تعویق می اندازیم» می تواند به شما در درک علت تنبلی و بی انگیزگی خود کمک کند. بهترین راه برای مقابله با تنبلی، شناخت علل آن است. با شناسایی این دلایل، ممکن است بتوانید بر تنبلی غلبه کنید. «نیلز سالزگبر» نویسنده کتاب هم درگیر تنبلی بود اما بالاخره توانست این تنبلی را کنار بگذارد و کتابی درباره مسیرهایی که توانست پیدا کند بنویسد.


بیشتر بخوانید: عجیب ترین ورزش های دنیا، برای چیزهای ناشناخته!


چگونه تنبلی را با کتاب درمان کنیم؟ / 5 کتاب فوق العاده برای درمان تنبلی

5- آبلوموف

در رمان آبلوموف، ایوان گونچاروف می‌خواهد زندگی اشراف روسی قرن نوزدهم را مورد انتقاد قرار دهد، اما در عوض تمام روز را روی مبل دراز کشیده و هیچ کار دیگری انجام نمی‌دهد. تنبلی او به حدی می رسد که کنیزش حتی جوراب به پایش می گذارد. اصطلاح “آبلوموفیسماز این تنبلی و خمیدگی «ابلوموف» متولد شد که به معنای تنبلی، خمیدگی و خستگی بیمارگونه است.

خلاصه

مثبت اندیشی، درخواست کمک، در نظر گرفتن پاداش برای انجام کارها، خواب خوب و تغذیه سالم.راه حل هایی برای مقابله با تنبلی وجود دارد که در این مقاله به آنها می پردازیم. همچنین می توانید کتاب هایی را که نام بردیم تهیه کنید و با کمک کتاب راه هایی برای غلبه بر تنبلی پیدا کنید.

برای یافتن متخصصان مورد نظر خود به کلینیک پی ام آپ مراجعه کنید.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا