دانستنی ها

4 ترکیب غذایی جادویی برای بهبود ایمنی بدن

برخی از ترکیبات غذایی وجود دارند که می توانند به جای مکمل های دارویی برای بهبود ایمنی بدن و تضمین سلامت کلی استفاده شوند.

به گزارش همشهری آنلاین، از گذشته های دور به ما گفته می شد از برخی ترکیبات غذایی مانند ماهی و کشک، انبه و شیر، لیمو و شیر پرهیز کنیم، زیرا این ترکیبات می تواند باعث ایجاد واکنش در بدن و ایجاد بیماری و آلرژی شود. در مورد ترکیباتی که در ارتقای سلامت موثر هستند، ایمنی این ترکیبات غذایی ممکن است تعجب آور به نظر برسد، اما برخی از ترکیبات غذایی وجود دارند که می توانند به بهبود سلامت کلی کمک کنند و بهتر از مکمل ها عمل کنند.

کارشناسان همیشه توصیه کرده اند که استفاده از ترکیبات غذایی برای بهبود ایمنی بدن و تضمین سلامت کلی بهتر از توسل به مکمل های دارویی است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد برخی از ترکیبات بهبود دهنده سلامت که می توانند برای سلامتی شما معجزه کنند، ادامه مطلب را بخوانید.

ترکیبی از موز، شیر و خرما

این ترکیب از موز، شیر و خرما در میان افرادی که به دنبال جایگزین های غذایی سالم هستند محبوب است، اما آیا می دانید چرا؟ این به دلیل محتوای بالای پروتئین، کربوهیدرات و پتاسیم آن است که در ترکیب با خرمای غنی از آهن و شیر سرشار از چربی های سالم، یک غذای مغذی و سالم ایجاد می کند. ترکیب موز، شیر و خرما همچنین به تقویت ایمنی، قدرت عضلانی، تامین انرژی، قند خون و فشار خون بهتر کمک می کند. مدیریت فشار خون و تقویت سلامت استخوان با ترکیب خوب کلسیم و پروتئین سالم در شیر به دست می آید.

زردچوبه، شیر و فلفل

زردچوبه حاوی کورکومین است، یک ترکیب فعال زیستی با فواید بالقوه برای سلامتی. پیپرین موجود در فلفل سیاه ممکن است جذب کورکومین را در بدن افزایش دهد. این ترکیب ممکن است اثرات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی داشته باشد و به طور بالقوه التهاب را کاهش دهد و از سلامت کلی حمایت کند. شیر زردچوبه به طور کلی یک نوشیدنی آرامش بخش و گرم کننده محسوب می شود و نوشیدن آن قبل از خواب بسیار مفید است.

برنج و کشک

برنج و کشک یک ترکیب غذایی رایج در بسیاری از فرهنگ ها است. این ترکیب ساده ترکیبی از مواد مغذی برای سلامت کلی است که شامل پروتئین و پروبیوتیک‌ها است که می‌تواند به بهبود هضم و ارتقای سلامت روده کمک کند. علاوه بر این، مصرف این ترکیب ممکن است به بهبود سلامت استخوان ها و ایجاد خواب بهتر کمک کند.

نخود سیاه و گوجه فرنگی

نخود منبع خوبی از پروتئین و فیبر گیاهی است، در حالی که گوجه فرنگی حاوی فیبر اضافی، ویتامین ها و مواد معدنی است. ترکیب پروتئین و فیبر می تواند به شما کمک کند احساس سیری و رضایت داشته باشید و آن را به یک وعده غذایی متعادل و مغذی تبدیل کند. نخود و گوجه فرنگی به طور طبیعی چربی کمی دارند و ترکیب آنها را به گزینه ای سالم برای کسانی تبدیل می کند که به دنبال مدیریت مصرف چربی خود هستند.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا