اخبار روز

کاهش تعداد هواپیماهای فعال در کشور به نصف!/جزئیات

محمدرضا رضایی کوچی درباره وضعیت ناوگان هوایی کشور و اقداماتی که در اجرای برنامه هفتم توسعه برای بهبود آن باید انجام شود، گفت: ناوگان هوایی با آنچه نیاز است فاصله دارد. الان به حدود 400 هواپیما نیاز داریم اما حدود 150 هواپیمای فعال داریم. فاصله زیادی بین نیاز ناوگان و ناوگان فعال وجود دارد. به همین دلیل است که برخی از شرکت های هواپیمایی بلیط را با قیمت بالاتری می فروشند.

وی در ادامه با بیان اینکه به دلایلی در سال های اخیر نتوانستیم هواپیما وارد کنیم، گفت: اکنون وضعیت ناوگان هوایی کشور چندان مناسب نیست، عمر مفید ناوگان هوایی افزایش یافته و از سوی دیگر تقاضا برای استفاده از پروازها روز به روز در حال افزایش است، هم از نظر کمی و هم از نظر کیفیت ناوگان هوایی با مشکلاتی مواجه است.

نماینده مردم جهرم در شورای اسلامی تصریح کرد: در برنامه هفتم توسعه این پیشنهاد را برای استفاده از ظرفیت شرکت های هواپیمایی خارجی در مسیرهای داخلی با در نظر گرفتن مسائل ایمنی و با نظارت سازمان هواپیمایی ارائه کرده ایم. الان ایرلاین های خارجی به کشور ما پرواز می کنند مثلا ایرلاین های خارجی وارد فرودگاه امام (ره)، مشهد یا فرودگاه شیراز می شوند و از قطر، عمان یا دبی مسافر می آورند.

رئیس کمیسیون ساخت مجلس با تاکید بر اینکه این هواپیماهای خارجی می توانند در مسیرهای داخلی نیز پرواز کنند تا مردم روی بلیت هواپیما گیر نکنند، گفت: اکنون ایراداتی به این مصوبه کمیسیون تلفیق در مجلس مطرح شده است و در تلاش هستیم تا مشکلات را حل کند

رضایی کوچی افزود: به نظر من استفاده از ظرفیت ایرلاین های خارجی بسیاری از مشکلات حمل و نقل هوایی را حل می کند و شاهد ارتقای کیفیت پروازها خواهیم بود.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا