اخبار روز

حقوق های نجومی این معلمان در خبرها منتشر شد + عکس

اطلاعات وی نوشت: با مقایسه سطح حقوق معلمان در کشور با حقوق معلمان هم سطح در کشورهای توسعه یافته، می خواهیم به یکی از دلایل اصلی عدم تمایل افراد در کشور به چنین شغلی بپردازیم. . بر اساس اخبار، 2000 شغل معلم در تهران بدون متقاضی وجود دارد.

مدیر مدرسه فیلمی را در فضای مجازی منتشر کرد

حرفه معلمی جایگاه ویژه ای در میان کشورهای توسعه یافته دارد. با توجه به اهمیت این فعالیت در این کشورها، حقوق و دستمزد تعیین شده برای این قشر برای رفع مشکلات معیشتی آنها در نظر گرفته شده است. اما اکنون سوئیس و لوکزامبورگ از بقیه پیشتاز هستند (به طور متوسط ​​حدود 90000 دلار در سال).

رتبه بعدی توسط ایالات متحده و کانادا (به طور متوسط ​​حدود 75000 دلار در سال) اشغال شده است. آلمان با میانگین 55000 دلار در سال در بین 10 کشور برتر رتبه پنجم را دارد. در این مقاله به مقایسه شرایط حقوقی معلمان آلمانی با شرایط مشابه در ایران می پردازیم.

حقوق معلمان آلمانی را می توان به صورت عمومی (آنلاین) در دفاتر حقوق و دستمزد تخمین زد. با این حال، حقوق معلمان از ایالت به ایالت دیگر بسته به نوع مدرسه، مقطع و سن متفاوت است. در برخی از ایالت های فدرال، برخی از معلمان کارمند دولتی هستند. آنها درآمد خالص بالاتری دارند زیرا مجبور به پرداخت حق بیمه نیستند.

جدول حقوق معلمان در ایالت های مختلف فدرال

جدول حقوق معلمان در سه استان مختلف ایران

شرمساری جدید برای آموزش و پرورش: حقوق های نجومی این معلمان خبرساز شد + عکس

علاوه بر این، هر ایالت فدرال مقررات خاص خود را در مورد ساعات کاری دارد. همه اینها مقایسه حقوق معلمان را در بین ایالت ها بسیار دشوار می کند. به عنوان مثال، حقوق پایه یک معلم خدمات ملکی در بادن-وورتمبرگ 5587 یورو ناخالص است – همکار او در زارلند حدود 450 یورو کمتر است.

میزان دستمزد معلم به گروه حقوق بستگی دارد (به عنوان مثال A12، A13)، که اطلاعاتی را در مورد وضعیت (کارمند دولتی / کارمند)، منطقه / ویژگی های تدریس و حرفه حرفه ای (معلم، معلم ارشد …) ارائه می دهد. می توان. . بسته به نوع مدرسه، معلمان به گروه های قانونی مختلفی تقسیم می شوند.

این تعهدات ممکن است در ایالت های فدرال مختلف متفاوت باشد. معلمان شاغل در بخش دولتی حقوق دریافت می کنند کد A. حقوق ناخالص معلمان شاغل معمولاً با این مبالغ مطابقت دارد، اما برای معلمان شاغل به دلیل کسر حق بیمه تامین اجتماعی، حقوق خالص به میزان قابل توجهی کمتر است.

بسته به ایالت فدرال، معلمان می توانند یارانه های زیر را علاوه بر حقوق ناخالص ماهانه دریافت کنند:

کمک هزینه خانواده / کمک هزینه خانواده (معلمان متاهل، احتمالاً سهم فرزند)، به عنوان مثال. ب. بادن-وورتمبرگ از سال 2020: 150 یورو برای همسر و 130 یورو برای هر فرزند (بیشتر)

کمک هزینه کودک (تقریباً 180 یورو برای هر کودک)

•پرداخت اضافه کاری، در حال حاضر حدود 30 یورو در بادن-وورتمبرگ

• کمک هزینه اشتغال عمومی (معمولاً فقط کارمندان دولت)، همچنین “کمک هزینه ساختاری” – حدود 70-90 یورو.

حقوق تعطیلات، پاداش کریسمس (به طور قابل توجهی در سال های اخیر کاهش یافته یا به حقوق استاندارد، 0٪ تا 30٪)

به عنوان مثال، یک معلم کارمند دولتی 35 ساله در دبیرستانی در نوردراین-وستفالن، گروه حقوق A13، کلاس مالیاتی I (مجرد بدون فرزند)، 8 سال خدمت، بدون مالیات کلیسا، حقوق ناخالص تقریباً دریافت می کند. 4780 یورو

موارد زیر باید از این مبلغ کسر شود:

• مالیات بر درآمد (کلاس مالیاتی 1: تقریباً 1020 یورو)

مالیات همبستگی (تقریباً 50 یورو)

کمک به بیمه درمانی خصوصی (تقریباً 250-300 یورو)

درآمد خالص بین 3460 تا 3410 است.

با فرض اجاره 60 میلیون برای یک خانه مبله در کشور 2000 یورو و متوسط ​​هزینه زندگی 1000 یورو، این معلم می تواند حدود 400 یورو در ماه پس انداز کند (https://www.lehrfreund.de/schule/1s/rechner) -حقوق /3707)

برای مقایسه صحیح معلمان کشور عزیزمان با معلمان آلمانی، نمونه هایی واقعی از وضعیت حقوقی معلمان استان های مختلف کشور با شرایط مشابه را در جدول زیر ارائه کرده ایم. لازم به ذکر است معلمانی که حقوق آنها در جدول زیر آمده است دارای 10 سال سابقه کار و مدارک تحصیلی آنها لیسانس می باشد.

همانطور که می بینید درآمد ناخالص حدود 14 میلیون تومان و با کسورات بین 9 تا 11 میلیون تومان درآمد یک معلم با ده سال سابقه کار است. لازم به ذکر است که این مبالغ با استفاده از مبالغ رتبه بندی محاسبه شده است.

برخی امتیازات از جمله محاسبه زمان آموزش در سنوات خدمت یکی از دلایل شروع آموزش بود که در لایحه برنامه هفتم این حداقل مزیت ممکن نیز حذف شد.

با توجه به این توضیحات، دلیل قانع کننده ای که افراد می خواهند در سال های آینده وارد عرصه تدریس شوند چیست؟

با توجه به نکات فوق توجه مسئولین ذیربط به وضعیت بحرانی معیشتی فرهنگیان باید سرلوحه برنامه های دولت و مجلس محترم باشد چرا که بحران قریب الوقوع موضوعی نیست که عواقب آن قابل پیش بینی باشد. این زنگ خطری است که سال هاست ادامه دارد و شدت آن به دلیل تورم افسارگسیخته فعلی تنها افزایش یافته است. یادمان باشد اگر این قشر فرهیخته صبر و حوصله نشان نمی دادند، امروز همه اقشار جامعه حوادث ناگوارتری را تجربه می کردند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا