اخبار روز

آیا نرخ کرایه تاکسی‌های اینترنتی کاهش پیدا می کند!/جزئیات

مهدی چمران پیش از آغاز یکصد و هشتاد و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تشریح دستور کار جلسه امروز شورا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اولین دستور جلسه امروز مربوط به درگاه های اطلاع رسانی عمومی است که همگان می توانند از آن استفاده کنند. مورد بحث و بررسی اعضا قرار خواهد گرفت. پس از آن بررسی چهار گزارش حسابرسی در دستور کار قرار گرفته و اعضای شورا نظرات خود را در خصوص گزارش ها اعلام خواهند کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره بخشنامه جدید معاونت شهرسازی شهرداری تهران و دستور توقف این بخشنامه شورا نیز تصریح کرد: امروز با معاون شهرسازی شهرداری جلسه ای داشتیم. زیرا اعضای شورا به این بخشنامه ایراداتی دارند. در روزهای اخیر در حالی خواستار توقف بخشنامه شدیم، در حالی که خیلی ها سر و صدا به راه انداختند، اما درخواست کردیم تا روشن شدن ابهامات و بررسی موضوع توقف بخشنامه به واقعیت تبدیل شود. در بندهای مختلف این بخشنامه به 73 مورد اشاره شده است که باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: در مورد برخی از طرح های ساخت و ساز غیرقانونی بحث شد که باید اصلاح شود. بنابراین معاونت شهرسازی باید این موارد را روشن کند. از طرفی البته نامه دادگاه هم هست که طبق قانون مردم باید حق ساخت داشته باشند. بنابراین سوالات تخصصی زیادی وجود دارد که باید بررسی شود.

وی تاکید کرد: متأسفانه عده ای از عدم انجام این کار سود می برند و عملاً به عنوان واسطه عمل می کنند. بنابراین طبیعی است که فریادشان بلند شود. در جلسه رایزنی امروز نیز درخواست کردیم که این بخشنامه تا رفع ابهامات متوقف شود. بر این اساس شورای شهر تهران گزارش داد که درخواست بازداشت باید کتباً به شهرداری ارسال شود. آمار متراژ زمین هنوز توسط معاونت شهرسازی شهرداری تهران نهایی نشده و در دست بررسی است.

چمران در خصوص سفر شهردار تهران به چین و دستاوردهای حمل و نقل این سفر گفت: توافق شده تا اتوبوس های برقی که آماده هستند نیز با قیمت ارزان تری خریداری شوند. این اتوبوس ها را می توان با مجوزی که دولت برای خرید اتوبوس های جدید داده است خریداری کرد. البته دولت باید در این مورد کمک کند. از سوی دیگر ساخت واگن آغاز شده و 791 واگن ساخته می شود اما بر اساس تفاهم نامه طرف چینی آمادگی ساخت 1050 دستگاه را دارد و در صورت تامین اعتبار می توان تعداد واگن ها را افزایش داد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اتصال سامانه های شهرداری تهران به پنجره واحد دولتی گفت: امروز مصوب می شود که سامانه های شهرداری به طور کامل به پنجره واحد متصل شوند.

وی در خصوص کرایه تاکسی های اینترنتی و لزوم ورود شورای شهر در قیمت گذاری نیز گفت: باید به صورت قانونی نرخ کرایه وسایل نقلیه عمومی را تعیین کنیم و این امر در مورد تاکسی های اینترنتی نیز صدق می کند. در این مورد قبلاً مورد غفلت قرار گرفته است و ما به دنبال آن هستیم که توسط شورای شهر چنین شود. سرویس مدرسه هم در قسمتی که با شهرداری و تاکسیرانی ها قرارداد بستند کار خود را انجام می دهد و مشکلی ندارد اما اگر فردی با طرف دیگری قرارداد بسته است، مشکلاتی وجود دارد که باید حل شود.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا