دانستنی ها

با 5 ویژگی شگفت انگیز چای لیمو آشنا شوید

آیا شما فردی هستید که گذراندن روز بدون یک فنجان چای داغ برایتان سخت و تقریبا غیرممکن است؟ اما شاید بتوانید به جای چای معمولی از انواع چای لیمو استفاده کنید. چای لیمو این نوشیدنی داغ را ترکیبی عالی از طعم و سلامت می کند.

به گزارش همشهری آنلاین، اگر بدانید نوشیدن این نوشیدنی فواید سلامتی قدرتمندی نیز دارد، شگفت زده خواهید شد. در این مقاله در مورد 5 مزیت کمتر شناخته شده نوشیدن چای لیموی ساده صحبت خواهیم کرد که احتمالاً باعث می شود مصرف منظم چای معمولی را کنار بگذارید.

کاهش سرماخوردگی و آنفولانزا

نوشیدن 3 تا 4 چای لیمو با زنجبیل به کاهش سرماخوردگی و آنفولانزا کمک می کند. این چای همچنین گلودرد را تسکین می دهد و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. چای لیمو می تواند گلوی شما را آرام کند و شما را گرم نگه دارد.

ویتامین C

لیمو منبع غنی ویتامین C است، یک آنتی اکسیدان که از سیستم ایمنی حمایت می کند و به بدن در مبارزه با بیماری ها و عفونت ها کمک می کند. نوشیدن چای لیمو ممکن است با افزایش طبیعی سطح کلاژن به حفظ جوانی کمک کند. ویتامین C موجود در چای لیمو نیز به افزایش جذب آهن در بدن کمک می کند.

آبرسانی

مواد مغذی ضروری موجود در این چای به افزایش میزان مایعات در بدن کمک می کند. علاوه بر این، اثر ادرارآور ملایم چای می تواند به حذف سموم از بدن کمک کند.

مدیریت وزن

نوشیدن چای لیمو می تواند به کاهش وزن موثر در صورت مصرف بدون قند کمک کند. ترکیب لیمو و چای می تواند به حمایت از متابولیسم سالم کمک کند، که ممکن است به کاهش وزن بیشتر کمک کند.

خواص آنتی اکسیدانی

هم چای و هم لیمو سرشار از آنتی اکسیدان هستند که به محافظت از سلول ها در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کند. این آنتی اکسیدان ها ممکن است دارای مزایای سلامتی مختلفی باشند، از جمله کاهش خطر بیماری های مزمن، کاهش التهاب، مبارزه با آلرژی ها و بهبود سلامت کلی.

عوارض جانبی چای لیمو

افراد مبتلا به فشار خون بالا از نوشیدن منظم چای لیمو خودداری کنند، زنان باردار و شیرده مصرف چای لیمو توصیه نمی شود، افرادی که از داروهای خاص استفاده می کنند باید قبل از نوشیدن چای لیمو با پزشک خود مشورت کنند، مصرف چای لیمو به کودکان توصیه نمی شود، افراد مبتلا به مشکلات عصبی نوشیدن چای لیمو توصیه نمی شود. کسانی که مبتلا به سندرم روده یا اسهال هستند نباید چای لیمو مصرف کنند.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا