اخبار روز

این افراد باید گواهی اسقاط بگیرند تا بتوانند خودرو را شماره گذاری کنند.


به گزارش مانیبان به نقل از ایسنا، اسقاط خودروهای فرسوده در سال های اخیر رو به افزایش بوده است. آمارهای مربوط به نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده نشان می دهد که در نیمه اول سال 2019، 7000 خودرو اسقاط شده است. این رقم در مدت مشابه سال 1400 به 7500 دستگاه و در سال 1401 به تقریباً 10000 دستگاه رسید که در نیمه اول سال 1402 این تعداد سه برابر شد و به 30000 دستگاه رسید.

61 درصد خودروهای اسقاط شده در طرح نقدی، 28 درصد در طرح تعویض خودروهای فرسوده و 11 درصد در طرح تعویض تاکسی بوده است.

مهران سالاریه رئیس نوسازی و اسقاط ناوگان با بیان اینکه پس از واگذاری وزارت راه به وزارت حراست سامانه جدیدی در این زمینه طراحی شد، اظهار داشت: از این نظر پس از واگذاری خودروهای فرسوده از این وزارتخانه. از بزرگراه ها، سیستم جدیدی طراحی شد.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 2000 خودرو با پرداخت عوارض اسقاط وارد فرآیند شماره گذاری شدند و تاکنون بیش از 1000 خودرو شماره گذاری شده است.

سالاریه همچنین گزارش داد: با توجه به وجود تعداد کافی گواهی اسقاط گازوئیل، تمامی واردکنندگان باید گواهی اسقاط را برای شماره گذاری ارائه کنند. وی افزود: تاکنون بیش از 8 هزار و 300 خودرو در طرح جایگزینی 1402 اسقاط شده و بیش از 18 هزار خودروی فرسوده نیز در طرح نقدی اسقاط شده اند که 61 درصد از کل خودروهای اسقاط شده در 6 ماه گذشته این سال را شامل می شود. سال علاوه بر این، بیش از 4000 تاکسی آسیب دیده با نسبت 11 درصد اسقاط و نوسازی شدند.

سالاریه تاکید کرد: نسبت به آمار مدت مشابه سال گذشته میزان اسقاط سه برابر و نسبت به کل اسقاط خودروها در سال 1400 دو برابر شده است. وی در پایان اولویت را اسقاط خودروهای فرسوده عنوان کرد و به طور جدی به فکر در نظر گرفتن مشوق هایی برای اسقاط خودروهای فرسوده است که به زودی اعلام خواهد شد.

با توجه به وجود تعداد کافی گواهی اسقاط گازوئیل، به کلیه واردکنندگان اعلام شده است که از این پس نسبت به ارائه گواهی اسقاط جهت شماره گذاری، نوسازی مدیر ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده اقدام کنند، ضمن اینکه بر اساس اصلاحیه سنگین تصریح کرد: با توجه به وجود گواهی اسقاط گازوئیل، کلیه خودروهایی که فاقد گواهی اسقاط هستند، می توانند عوارض را به صورت ریالی پرداخت کنند. برای شماره گذاری باید گواهی اسقاط ارائه شود. از این به بعد اسقاط کامیون های فرسوده تسریع خواهد شد.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا