اخبار روز

قیمت نفت افزایش یافت!

نگرانی از تشدید درگیری بین رژیم صهیونیستی و حماس و احتمال اختلال در عرضه جهانی نفت، قیمت نفت را تقریباً 3 درصد افزایش داده و به بالاترین رقم در هفته گذشته رسانده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 2 دلار و 55 سنت معادل 2.90 درصد افزایش به 90 دلار و 48 سنت رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 2.80 درصد افزایش به 85.54 سنت، 2.33 سنت معامله شد.

اختلاف قیمت نفت برنت و نفت آمریکا به بالاترین حد خود از ماه مارس رسیده است و جذابیت نفت آمریکا را برای شرکت های انرژی افزایش داده است.

نفت برنت و آمریکا در هفته گذشته 2 و 4 درصد کاهش داشته است.

قیمت نفت بسیار متغیر بوده است. قیمت نفت دیروز برای اولین بار با انتشار اخباری مبنی بر حمله به مواضع ایران در سوریه به بالای 2 دلار در هر بشکه رسید. اما بلافاصله بر اساس گزارش مذاکرات حماس و رژیم صهیونیستی با میانجیگری قطر و هماهنگی آمریکا کاهش یافت.

حملات هوایی و زمینی رژیم صهیونیستی به نوار غزه ادامه دارد. از سوی دیگر حماس آزادی گروگان های غزه را مشروط به آتش بس در آن منطقه کرده است.

رویدادهای خاورمیانه هنوز به طور مستقیم بر عرضه نفت تأثیری نداشته است، اما بسیاری بیم آن دارند که صادرات نفت ایران که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان منطقه و حامی حماس است، کاهش یابد.

تحلیلگران بانک سرمایه گذاری گلدمن ساکس همچنان انتظار دارند قیمت نفت خام برنت در سه ماهه اول سال 2024 به طور متوسط ​​95 دلار در هر بشکه باشد. اما آنها اعلام کردند که کاهش صادرات نفت ایران می تواند این رقم را تا 5 درصد افزایش دهد.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا