با گوش دادن به صدای مردم دیابت را تشخیص دهید!

دیجیاتو نوشت: دقت این مدل هوش مصنوعی برای زنان 89 درصد و برای مردان 86 درصد گفته می شود.

اکثر مردم قبول دارند که بهترین درمان موجود برای بسیاری از بیماری ها، تشخیص زودهنگام است و در طول سال ها پیشرفت های زیادی در این زمینه حاصل شده است. در گزارش های قبلی شاهد استفاده از هوش مصنوعی برای تشخیص نوع تومور مغزی و سرطان بودیم و اکنون دانشمندان از این فناوری برای تشخیص دیابت استفاده کرده اند.

بر اساس گزارش ایندیپندنت، مطالعه جدیدی که توسط کارشناسان آزمایشگاه کلیک انجام شده است، فناوری ضبط صدا را با هوش مصنوعی ترکیب می کند و گام بزرگی در تشخیص دیابت محسوب می شود. در این مطالعه، دانشمندان از 6 تا 10 ثانیه صدای انسان و همچنین داده های اولیه سلامت مانند سن، جنسیت، قد و وزن برای ایجاد یک مدل هوش مصنوعی استفاده کردند که می تواند دیابت نوع 2 را در افراد تشخیص دهد.

بر اساس نتایج مطالعه منتشر شده در مجله Mayo Clinic Proceedings: Digital Health، دقت این مدل در زنان 89 درصد و در مردان 86 درصد است.

جسی کافمن، نویسنده ارشد این مطالعه و دانشمند تحقیقاتی در آزمایشگاه کلیک، گفت: «تحقیقات ما نشان می‌دهد که تفاوت‌های صوتی قابل توجهی بین افراد مبتلا به دیابت نوع 2 و بدون دیابت وجود دارد و این می‌تواند روش غربالگری دیابت را در جامعه پزشکی تغییر دهد. روش‌های تشخیص فعلی می‌تواند زمان‌بر، پرهزینه و زمان‌بر باشد. “فناوری صوتی می تواند این موانع را به طور کامل از بین ببرد.”

برای مطالعه خود، دانشمندان از 267 نفر خواستند تا شش بار در روز به مدت دو هفته یک جمله را روی تلفن هوشمند خود ثبت کنند. آنها سپس 18000 ضبط از 14 ضبط صوتی را برای یافتن تفاوت بین افراد مبتلا به دیابت و بدون دیابت تجزیه و تحلیل کردند. ویژگی هایی که آنها مورد بررسی قرار دادند شامل “تغییرات زیر و بمی” و “شدت” صدا است که برای گوش انسان غیرقابل تشخیص است.

با گوش دادن به صدای مردم دیابت را تشخیص دهید!

در نهایت، آنها توانستند تغییرات صوتی مرتبط با دیابت نوع 2 را شناسایی کنند و دریافتند که تغییرات صدا به روش های مختلفی در مردان و زنان رخ می دهد. ایان فوسات، نایب رئیس آزمایشگاه کلیک، گفت: «فناوری صوتی می‌تواند شیوه‌های مراقبت‌های بهداشتی را به عنوان یک ابزار غربالگری دیجیتال در دسترس و مقرون به صرفه متحول کند.

اکنون محققان قصد دارند این مطالعه را به عنوان یک ابزار تشخیصی در زمینه های دیگری مانند پیش دیابت، سلامت زنان و فشار خون بالا در برنامه های بعدی خود آزمایش کنند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *