اخبار روز

رسیدن واگن‌های جدید مترو تهران سال آینده!/جزئیات

به گزارش پی ام آپ به نقل از تجارت نیوز، ازدحام مسافران در مترو تهران پایانی ندارد. مسافرانی که در ساعات شلوغی باید منتظر ورود و خروج برخی از قطارها بمانند، ممکن است برای جابجایی در قطار دچار مشکل شوند. وعده واردات خودرو برای متروی تهران هر سال به سال بعد منتقل می شود و به نظر می رسد مشکل مترو تهران به این زودی ها حل نشود.

تقریباً می توان گفت این یک رویه دیرینه است که هر تیم دولتی که سر کار می آید مشکلات را به گردن تیم قبلی می اندازد. زاکانی و تیمش نیز از این قاعده مستثنی نبودند. آنها همچنین مشکلات حمل و نقل شهری و سایر مسائل مربوط به گذشته را در نظر می گیرند.

بیش از دو سال از تصدی مسئولیت وی در شهرداری تهران می گذرد. هنوز بسیاری از مشکلات حمل و نقل شهری در تهران وجود دارد که حل نشده اما به آنها اضافه شده است. یکی از این مشکلات فرسودگی واگن های مترو و کمبود واگن است.

چند سالی می شود که مسئولان شهرداری تهران و اعضای شورای شهر تهران امروز و فردا وعده اضافه کردن خودروهای جدید به مترو تهران را دادند. یکی می گوید تا آخر سال و یکی می گوید تا سال بعد. اما این وعده ها پایانی ندارد. علیرضا زاکانی در آخرین وعده های خود از اضافه شدن ۷۹۱ خودروی جدید به مترو تهران در سال آینده خبر داد.

شهردار تهران در حاشیه نشست کلانشهرهای «راه ابریشم» با بیان اینکه بر اساس قانون از دو هزار واگن مصوب برنامه ششم توسعه، هزار و 50 واگن مربوط به تهران خواهد بود، گفت: در حال حاضر 1000 واگن از 2000 واگن مصوب برنامه ششم توسعه با تهران مطابقت دارد.

وی ادامه داد: قرارداد 630 خودروی مترو تهران را اجرا کردیم که 7 سال متوقف شد. بسیاری از موفقیت های دیگر نیز به دست آمد. از جمله اینکه با افزایش 25 درصدی این قرارداد تعداد واگن ها به 791 دستگاه رسید.

علیرضا زاکانی گفت: یکی از دستاوردهای مهم این قرارداد مذاکره بر سر زمان تحویل واگن ها است. راه آهن چین موافقت کرده است مدت 23 ماهه پیش بینی شده در قرارداد اولیه برای تحویل اولین سری واگن ها را به حدود یک سال کاهش دهد تا در پایان سال آینده شاهد ورود اولین سری قطارهای جدید باشیم. . (ایسنا)

واردات واگن مشکل متروی تهران را حل می‌کند؟

اما اگر حتی وعده واردات 791 واگن در سال آینده محقق شود، آیا مشکل کمبود واگن در مترو تهران حل می شود؟ پیش از این مسعود درشتی، مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه به ایلنا گفت: در حال حاضر 135 قطار شامل 945 واگن در شبکه مترو تهران در مرکز شهر به جز خط 5 فعال است.

وی ادامه داد: در صورت اجرای کامل قراردادهای تولید 113 واگن در داخل کشور و واردات 790 واگن از چین، 903 واگن معادل 126 واگن قطار به ناوگان مترو تهران در مرکز شهر اضافه می شود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه تصریح کرد: با اجرای کامل این دو قرارداد، ظرفیت قطارهای در حال حرکت در متروی پایتخت دو برابر می شود که در رفع مشکلات ناشی از کمبود ناوگان موثر است اما قطعا برای افق 20 ساله شهرداری کافی نیست.» »

درشی تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تا 20 سال آینده نه تنها هفت خط موجود تکمیل می شود، بلکه چهار خط دیگر نیز به مترو تهران اضافه می شود و تقریباً به همین تعداد تونل و ایستگاه برای متروی تهران ساخته شده است. مترو تهران تهران؛ تا دو دهه آینده تونل ها و ایستگاه های جدیدی به مترو تهران اضافه می شود، بنابراین پس از اجرای کامل قراردادهای واردات از چین و تولید واگن های مترو در داخل کشور، باید به تامین واگن ها ادامه دهیم. که شبکه متروی تهران به آن نیاز دارد.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا