قیمت مسکن در شهر‌های اطراف تهران معمولا از ارزان‌ترین مناطق پایتخت کمتر است


به گزارش پی ام آپ؛ خرید خانه در رباط کریم و سایر شهرهای اقماری تهران راهی برای فرار از گرانی های پایتخت است. اکنون که طبق آمارهای غیررسمی حداقل قیمت مسکن در تهران به متری حدود 31 میلیون تومان رسیده است، می توان با نصف این پول در برخی از محله های ارزان رباط کریم خانه های نوساز خریداری کرد. در نسیم شهر که نسبت به اکثر شهرهای اطراف تهران کمتر از پایتخت فاصله دارد، تعداد و ارقام درخواستی اکثر فروشندگان به کمتر از 30 میلیون در هر متر مربع رسیده است. یا مثلا در ملارد که 20 کیلومتری کرج و 50 کیلومتری خود تهران است، قیمت مسکن از متری 10 میلیون تومان شروع می شود و در برخی از فازهای پروژه، قیمت آپارتمان از 20 میلیون بیشتر نمی شود. متر مربع. متر مربع.

خرید خانه در نسیم شهر

خرید خانه در نسیم شهر می تواند متری زیر 30 میلیون تومان باشد. به عنوان مثال در نسیم شهر یک دستگاه 56 متری دو ساله با قیمت 1344 میلیون تومان اعلام شده است. فروشنده که یکی از مشاوران املاک نسیم شهر است، ارزش هر متر را ۲۴ میلیون تومان تعیین کرده است و در نسیم شهر هر تعداد که بخواهید می توانید گزینه پیدا کنید. و تقریبا 500 هزار تومبا اعلام شده و فروشنده دیگری هم مایل است. فروش خانه 60 متری نوساز به قیمت 1 میلیارد و 260 میلیون تومب. گفتنی است، با بودجه کمتر از 1.5 میلیون دلار امکان خرید خانه نوساز یک خوابه در نسیم شهر وجود دارد و با کمتر از 2.5 میلیون دلار می توانید واحدهای دو خوابه یا بیشتر را انتخاب کنید. در بین آگهی ها بدون کلید قرار می گیرند، به عنوان مثال دو میلیارد و 400 میلیون تومان تبلیغ می شود، بنابراین رقم پیشنهادی فروشنده برای هر متر 24 میلیون تومان برآورد شده است. نسیم شهر یکی از شهرهایی است که در جنوب غربی پایتخت و در حدود 15 کیلومتری تهران قرار دارد و بر اساس آخرین سرشماری در سال 1384 جمعیت آن حدود 200 هزار نفر بوده است.

خرید خانه در پرند

پرند یکی از شهرهای نسبتا جدید اما معروف غرب استان تهران است که خرید خانه در آن تحت تاثیر عامل مهمی به نام موقعیت واحد است. بنابراین به طور معمول قیمت آپارتمان در فازهای پنج و شش که با تهران فاصله دارند نسبت به سایر فازها کمتر است. یک آپارتمان 72 متری بازسازی شده را تصور کنیم که در فاز شش آماده تحویل به خریدار است و فروشنده به دنبال مشتری یک میلیارد و 550 میلیون تومانی است. به این ترتیب ارزش هر متر 21500000 تومان محاسبه می شود. یا مثلا در فاز پنج که آپارتمان های 80 متری نوساز 1.78 میلیارد تومان فروخته می شود و می توانیم قیمت هر متر را 22250 هزار تومان برآورد کنیم. یک واحد 70 متری نوساز در فاز سوم یعنی در مرکز شهر دو میلیارد و 310 میلیون تومان فروخته شد و برای هر متر 33 میلیون طلب کردند. اما در فاز یک که به تهران نزدیکتر است ممکن است با اعداد بیشتری مواجه شویم. مثل واحد 80 متری که یک سال پیش ساخته شد و برای هر متر 38 میلیون و 750 هزار تومان تعیین کردند. از ما چیزی نمی دانیم اما رقم پیشنهادی مالک بر اساس آمارهای غیررسمی بالاتر از میانگین قیمت مسکن در شش منطقه پایتخت است.

خرید خانه در رباط کریم

رباط کریم یکی از شهرهای باستانی تهران و در جنوب غربی استان واقع شده است. آخرین سرشماری مربوط به سال 1394 نشان می دهد که جمعیت ساکن در رباط کریم کمی بیش از 105000 نفر و فاصله آن با تهران حدود 25 کیلومتر است. خانه های یک خوابه و قابل حمل را می توان در این منطقه با قیمتی کمتر از 1 میلیارد دلار پیدا کرد. به عنوان مثال در نصیرشهر واقع در مرکز شهر رباط کریم یک واحد 63 متری 998 میلیون و یک آپارتمان 62 متری نوساز 890 میلیون تومان به فروش می رسد. با این اوصاف می توان حداقل بودجه مورد نیاز برای خرید خانه در رباط کریم را 14.15 میلیون تومان در هر متر مربع دانست اما در برخی دیگر از مناطق این شهر می توان با این ارقام دو برابری مواجه شد. آپارتمان دو متری مثلا در منطقه رباط کریم. مبلغ یک میلیون و 560 میلیون تومان درج شده و فروشنده مبلغ 26 میلیون و 122 هزار تومان برای پیشخوان پرداخت کرده است. یک خانه 125 متری دو خوابه آماده فروش است در حالی که خریدار باید سه میلیارد و 600 میلیون توکن به مالک بپردازد. یعنی متری 28 میلیون و 800 هزار تومان.

خرید خانه در اسلامشهر

خرید خانه در اسلامشهر با متری کمتر از 30 میلیون امکان پذیر است. به عنوان مثال یک واحد 61 متری یک خوابه 1.3 میلیارد تومان فروخته می شود و فروشنده ارزش هر متر را 21.31 میلیون تومان در نظر می گیرد. واحد نوساز بوده و طبق گفته فروشنده با امکاناتی مانند پارکینگ، انباری و آسانسور به خریدار تحویل داده می شود. یک آپارتمان 68 متری دیگر در همین خیابان هزار میلیون و 829 میلیون تومان قیمت دارد، یعنی متری کمتر از 27 میلیون تومان، قبلی به گفته بنگاه های املاک کاملا امکان پذیر است.

در اسلامشهر یک واحد دو خوابه 85 متری دیگر وجود دارد که 2.58 میلیارد تومان یعنی متری 30 میلیون و 352 هزار تومان فروخته می شود و رقم درخواستی مالک در ارزان ترین قسمت نزدیک به میانگین قیمت خانه است. بازار املاک تهران حالا اگر بخواهیم در محله های گران تری مثل الهیه اسلامشهر خانه بخریم قیمت ها افزایش چشمگیری پیدا می کند: یک واحد نوساز 97 متری در الهیه اسلامشهر دقیقا چهار میلیارد تومان قیمت دارد و خریدار باید کمی بیش از 42 میلیون بپردازد. به ازای هر متر تومان. معادل متوسط ​​قیمت یک خانه در منطقه 11 واقع در مرکز تهران!

خرید خانه در ملارد

قیمت خانه در ملارد از متری 10 میلیون توکن شروع می شود. خانه ای 60 متری در خیابان امام خمینی در منطقه سیر آسیاب به قیمت 590 میلیون تومان به فروش رسید که قیمت مسکن در آن کمتر است. به این ترتیب قیمت هر متر از این خانه 9 میلیون و 833 هزار تومان برآورد شده است. خرید آپارتمان در ملارد البته می تواند چندین برابر این ارقام هزینه داشته باشد. مثلاً یک واحد 120 متری را در نظر بگیریم که معادل سه هزار و 900 میلیون تومان است، یعنی متری 32 میلیون و 500 هزار تومان و از این نظر جزو گران ترین پرونده های بازار املاک ملارد است. . . مابقی فایل ها در همین بازه قیمتی بین 10 تا 30 میلیون تومان هستند. به عنوان مثال واحد 69 متری صفادشت ملارد 15 میلیون تومان ارزش گذاری شده و فروشنده تصمیم گرفته است رقمی معادل یک میلیارد و 35 میلیون تومان برای فروش آن در نظر بگیرد.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *