عصر ایران مرسدس بنز اخیرا یکی تست تصادف بین دو ماشین تمام الکتریکی این اولین بار در جهان است که یک خودروساز این موضوع را عمومی می کند.

مرسدس بنز این یک سناریوی واقعی و دو مدل EQA و SUV را شبیه سازی می کند این چیه؟ (EQS SUV) در این تست تصادف با هم برخورد کرد.

مرسدس بنز این شرکت ادعا می کند که اولین تست تصادف عمومی جهان را بین دو خودروی تمام الکتریکی انجام داده است.

به عنوان اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ایالات متحده (NHTSA) یورو NCAP اروپا چندین تست تصادف برای تعیین ایمنی وسایل نقلیه در حال تردد در اروپا. این تست ها شامل مواردی مانند برخورد از جلو و جانبی برای ارزیابی صدمات احتمالی به مسافران است.

تست تصادف سر به سر با دو خودروی برقی مرسدس بنز

برای شبیه سازی برخورد با خودروی دیگر، Euro ENCAP از سد متحرک 1400 کیلوگرمی در تست های تصادف جلو استفاده می کند. یک ماشین در حال حرکت و یک مانع در حال حرکت با سرعت 50 کیلومتر در ساعت با همپوشانی متوسط ​​با هم برخورد می کنند.

اما این مرسدس است تست تصادف برای اثبات ایمنی خودروهای تمام الکتریکی خود به سطح بعدی ارتقا یافته است. این خودروساز آلمانی در تست تصادف خود از دو خودرو EQ و یک SUV EQ با همپوشانی 50 درصد (متوسط) استفاده کرد.

این دو خودروی مرسدس بنز تمام برقی با سرعت 56 کیلومتر در ساعت با هم برخورد کردند، البته باید توجه داشت که وزن آنها به طور قابل توجهی بیشتر از یک مانع متحرک است. مرسدس بنز EQE حدود 2 تن وزن دارد و SUV EQS حدود 3 تن وزن دارد.

نتیجه تست تصادف مرسدس بنز

تست تصادف مرسدس بنز

اگرچه وضعیت خودروها پس از برخورد ممکن است نگران کننده به نظر برسد، اما کارشناسان نتایج را نگران کننده می گویند مرسدس بنز راضی کننده بود همانطور که در فیلم مشخص است، مشاهده می شود که کابین دو خودرو سالم مانده و هر دو درب خودرو همچنان باز می شوند. باتری و سیستم های فشار قوی نیز آسیبی ندیده اند.

در واقع قسمت جلویی این دو خودرو به گونه ای طراحی شده است که انرژی ضربه را حفظ کرده و به قطعات مهمی مانند کابین و باتری آسیب وارد نکند. بر این اساس مشخص شد در پی این تصادف قسمت جلویی دو خودرو آسیب جدی دیده است. البته این شرایط بسته به ماهیت و شرایط هر حادثه ممکن است متفاوت باشد.

اگر چنین تصادفی در واقعیت رخ می داد به این معنی است که مسافران بدون هیچ کمک خاصی می توانند از خودروی خود پیاده شوند.

برای جلوگیری از احتمال آتش سوزی در پی تصادف، سیستم فشار قوی هر دو خودروی برقی مرسدس بنز به طور خودکار غیرفعال می شود.

تست تصادف مرسدس بنز

مرسدس بنز تست تصادف برای شبیه سازی یک سناریوی واقعی رانندگی با سرعت متوسط ​​انجام شده است. در هر ماشین دو مانکن بزرگسال وجود داشت که هر کدام 150 سنسور داشتند. به گفته مرسدس بنز، نتایج حاکی از خطر کم صدمات جدی یا کشنده برای سرنشینان است. این آزمایش واقعی نتایجی را که قبلاً در شبیه‌سازی‌های رایانه‌ای متعدد به دست آمده بود تأیید کرد.

شایان ذکر است که از هر دو خودروی برقی استفاده شده است تست تصادف آنها دارای پنج ستاره ایمنی از Euro ENCAP هستند.

مرسدس بنز می خواهد با استفاده از فناوری های جدید ایمنی، تصادفات رانندگی خود را تا سال 2050 به صفر برساند.

تست تصادف مرسدس بنز

تست تصادف مرسدس بنز

تست تصادف مرسدس بنز

تست تصادف مرسدس بنز

تست تصادف مرسدس بنز

تست تصادف مرسدس بنز

تست تصادف مرسدس بنز

تست تصادف مرسدس بنز

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *