به گزارش پی ام آپ به نقل از مهر، نمایندگان در جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه 24 مهر ماه) شورای اسلامی و در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه با بند الحاقی ماده 59 این لایحه موافقت کرد.

بر اساس این مصوبه، دولت می تواند در ازای اسقاط تراکتورهای جاده ای بالای بیست و پنج سال، مجوز واردات تراکتور و اتوبوس جاده ای کمتر از ده سال را صادر کند.

آیین نامه اجرایی این بند با در نظر گرفتن مشوق های لازم از جمله اعطای تخفیف در عوارض گمرکی حداکثر تا سه ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.


تعیین راهکار کاهش ۱۰ درصدی تلفات تصادفات جاده‌ای

وکلای ملت در ادامه جلسه، بند الحاقی ۳ ماده ۵۹ را تصویب کردند که طبق آن، شورای‌عالی هماهنگی حمل‌ونقل و ایمنی کشور مصوب شورایعالی اداری کشور باید برای کاهش سالانه ده درصد (%۱۰) از تلفات جانی ناشی از تصادفات رانندگی در جاده‌های کشور موضوع جزء (۳) بند «ج» ماده (۳۰) قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور مصوب ۱۳۹۵/۱۱/۱۰ برنامه عملیاتی ارتقای ایمنی راه‌های کشور را حداکثر ظرف شش ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون به تصویب برساند.

تمامی برنامه‌ها و اقدامات در حوزه ایمنی راه‌های کشور و بودجه مورد نیاز برای آن‌ها باید در قالب این برنامه پیش‌بینی گردد و شورای‌عالی حمل و نقل و ایمنی کشور متولی راهبری آن خواهد بود.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *