دانستنی ها

دمنوش های انرژی زا و مغذی که به جای قهوه میتوانید بنوشید!

بسیاری از افراد از «قهوه» بعنوان منبعی برای تامین انرژی بدن استفاده می‌کنند ولی شما می‌توانید به جای قهوه، دمنوش‌هایی را میل کنید که انرژی‌زا هستند.

به گفته راهنماتو، یکی از نوشیدنی هایی که به عنوان انرژی زا شناخته می شود و زمانی که بی حوصله، خسته و یا می خواهید برای یک کار چالش برانگیز آماده شوید، می نوشید چیست؟ قهوه؟! درست است. خیلی از افراد به قهوه به چشم یک پناه نگاه می‌کنند و عادت عجیبی به آن دارند. اما آیا فقط قهوه انرژی شما را تامین می‌کند؟!

اگر خودتان را معتاد به قهوه می‌دانید و بدون آن زندگی‌تان لنگ می‌آید، بهتر است بدانید که چای‌ها و نوشیدنی‌های دیگری هم هستند که می‌توانند نقش قهوه را بازی کنند. چه مقدار قهوه می توانید در روز بنوشید؟ حداقل سه لیوان! مصرف زیاد آن مضر است و می تواند به سیستم گوارش شما آسیب برساند یا خواب شما را مختل کند! به همین دلیل بد نیست با توجه به دفعات استفاده از آن جایگزین ها را تعریف کنید و فقط به فکر قهوه نباشید!

دمنوش سیب

سیب این میوه بهشتی را همه می شناسند اما کمتر شناخته شده است! با این حال، حتما این چای را درست کنید تا از فواید آن بسیار خوب و موثر بهره مند شوید.

مقداری پوست سیب را با چوب دارچین و زنجبیل با آب جوش به عنوان چای دم کنید و بگذارید نیم ساعت دم بکشد. این چای انرژی کافی و لازم را به شما می دهد و سرشار از ویتامین است.

دمنوش مرکبات

فصل مرکبات است و بهترین زمان برای استفاده از این چای است.

مقداری پوست لیمو، پرتقال، چای سبز و آویشن خشک را در قوری پر از آب جوش بریزید و به مدت 10 دقیقه دم کنید. در صورت تمایل می توانید در حین نوشیدن مقداری آبلیمو اضافه کنید.

این چای سرشار از خواص است. همه چیز از سرماخوردگی گرفته تا کاهش فشار خون را درمان می کند. در عین حال، هدف اصلی خود که تامین انرژی است را نیز به خوبی انجام می دهد. خستگی شما به راحتی برطرف می شود، به یاد داشته باشید که با این چای ویتامین های زیادی به بدن شما می رسد و سیستم ایمنی بدن شما افزایش می یابد.

چای دارچین

این چوب معطر که برای همیشه فریاد می زند! هم در وعده های غذایی، هم در کیک و هم به عنوان چای پر کاربرد است.

سه تکه چوب دارچین را در یک قوری آب بریزید و بگذارید نیم ساعت دم بکشد. بوی بالارونده را بچشید. چای گرم و انرژی زا که خواص آن در برابر سرما برای همه شناخته شده است. اگر می خواهید طعم ملایم تری داشته باشد، می توانید مقداری لیموترش تازه و عسل اضافه کنید و بنوشید.

دمنوش به

«به» همه فایده است. از پوست تا هسته اش پر از ویژگی هاست. این نوشیدنی با طعم و عطر دلپذیرش مورد استقبال همه قرار خواهد گرفت. مقداری از پیاز خرد شده را در مقداری آب جوش بریزید و بگذارید ده دقیقه دم بکشد. پس از نوشیدن آن استرس و اضطراب شما از بین می رود و انرژی بیشتری خواهید داشت. شادی شما بیشتر خواهد شد. قلب، کبد و معده به خوبی کار خواهند کرد. همچنین برای سرماخوردگی و سردردهای مزمن مفید است.

دمنوش جنسینگ

این نوشیدنی یک بمب انرژی است! مقداری گشنیز، هل، چوب دارچین، زنجبیل تازه، میخک و جینسینگ را در آب جوش بجوشانید. 15 تا 20 دقیقه کافی است. آنقدر انرژی زا و نشاط آور است که خودتان متوجه آن خواهید شد. جینسینگ در سراسر جهان به عنوان یک گیاه جوان شناخته شده است. برای تقویت حافظه و تقویت قوای ذهنی و جسمی شما عالی است. حتما از این چای استفاده کنید تا به فواید فوق العاده آن پی ببرید.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا