اخبار روز

هزینه ساخت مسکن در سراسر کشور اعلام شد.


به گزارش پی ام آپ به نقل از تسنیم، ایرج رهبر اظهار داشت: در مدت حضور محمد اسلامی در وزارت راه و شهرسازی بر اساس تفاهم نامه انجمن انبوه سازان استان تهران و اداره کل راهداری و توسعه شهری استان تهران، در سال 1392، در سال 1392، در وزارت راه و شهرسازی صورت گرفت. ما به 20000 واحد از برنامه اقدام ملی (در ادامه نهضت مسکن ملی بسازیم) متعهد شدیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر از 20 هزار واحد حدود 18 هزار واحد در حال بهره برداری و در حال ساخت است. قرارداد 3200 واحدی در 1400 را بستیم و قرارداد سایر واحدها نیز امسال منعقد شد.

و افزود: این واحدها در تهران از جمله شهرهای رباط کریم، شهریار، اسلامشهر و قرچک در قالب 4 شهرستان تردد دارند.

رئیس انجمن سازندگی استان تهران از توسعه ساخت و ساز در این شهرها خبر داد و گفت: اخیراً به وزیر راه و شهرسازی پیشنهاد داده ایم برای 50 هزار واحد دیگر تفاهم نامه امضا کنند. امیدواریم این تفاهم نامه در ماه آینده عملیاتی شود.

رهبر در خصوص قیمت منازل نهضت ملی مسکن یادآور شد: در اقدام ملی قرارداد به قیمت هر مترمربع 2.7 میلیون تومان با شاخص تعدیل منعقد شد. اخیرا قراردادی با قیمت جدید 8.250.000 تومان (برای ساخت هر متر مربع) منعقد شده است.

وی گفت: اگر امسال برای 50 هزار واحد قرارداد ببندیم احتمالا قیمت ساخت حدود 8 میلیون و 250 هزار تومان خواهد بود اما اگر به سال آینده موکول شود باید قیمت های جدید را بررسی کنیم.

وی در خصوص ظرفیت انبوه سازان و توانایی آنها در ساخت مسکن افزود: در حال حاضر 1200 عضو حقیقی و حقوقی در انجمن انبوه سازان داریم که از این تعداد حدود 700 انبوه ساز فعال داریم. برای هر یک از انبوه سازان به طور متوسط ​​تولید سالانه 300 تا 400 دستگاه را در نظر بگیرید.

رهبر افزود: به عبارتی انبوه سازان استان تهران می توانند سالانه 240 هزار خانه بسازند و امیدواریم در این زمینه در استان پیشرو باشیم.


مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا