به گزارش سرویس ترجمه پی ام آپ، علائم سرماخوردگی و سایر بیماری های تنفسی شامل گلودرد و خارش، سرفه خشک و گرفتگی بینی است. این علائم به مرور زمان بهبود می یابند، اما در صورت مصرف برخی مواد غذایی، علائم این بیماری بدتر می شود. حال به بررسی غذاهایی می پردازیم که علائم سرماخوردگی را تشدید می کنند:

غذاهای ادویه دار

اگرچه ادویه های تند برای رفع گرفتگی بینی در هنگام سرماخوردگی مفید هستند، اما اگر از معده درد هم رنج می برید، نباید از غذاهای تند استفاده کنید.

کربوهیدرات های ساده

کربوهیدرات های ساده قند خون را افزایش می دهند، اما همه کربوهیدرات ها مضر نیستند. هنگام سرماخوردگی نان سبوس دار و غلات کامل بخورید زیرا حاوی فیبر فراوان هستند و التهاب را در بدن کاهش می دهند.

شیرینی‌جات

مصرف زیاد قند می تواند سیستم ایمنی بدن را سرکوب کند، افزایش قند خون می تواند از عملکرد گلبول های سفید جلوگیری کند و عفونت در سراسر بدن پخش شود. علاوه بر این، مصرف قند باعث افزایش التهاب در بدن می شود.

غذاهای چرب

مصرف غذاهای چرب باعث افزایش التهاب در بدن می شود، بنابراین در زمان سرماخوردگی و آنفولانزا از خوردن غذاهای چرب خودداری کنید.

کافئین

نوشیدنی های کافئین دار باعث کم آبی بدن می شوند. وقتی این نوشیدنی ها با قند ترکیب می شوند، التهاب را در بدن افزایش می دهند و مبارزه با عفونت ها را سخت می کنند.

ترشی

توصیه می شود در زمان سرماخوردگی از مصرف ترشیجات پرهیز کنید، زیرا ترشی ها حاوی سرکه و نمک هستند و التهاب گلو را افزایش می دهند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *