هدیه اکبر عبدی به مردم آذربایجان/ من از سینما قهر نیستم

اکبر عبدی درباره وضعیت این روزهای سینمای ایران گفت: روزی روزگاری «مادر» و «رایی ها» در سینمای ایران فیلمبرداری می شد. البته منظورم این نیست که چون در این فیلم ها بازی کردم، آثار خوبی هستند، اما برخی از فیلم هایی که امروز ساخته می شوند هیچ سنخیتی با فیلم های بزرگ سینمای ایران ندارند. آیا می توان اینها را در یک قاب قرار داد؟ هر چه جلوتر برویم بهتر می شود.

عبدی اضافه کرد: بازیگران این فیلم ها بچه های فوق العاده با استعدادی هستند اما از آنجایی که ذائقه مردم پایین است، تهیه کننده و کارگردان مانند فیلم قبلی عمل می کنند. حتی گاهی می گویند باید همان لباسی را بپوشی که در فلان سریال می پوشید. می شود از فیلم پژمان جمشیدی طرحی را برداشت و در فیلم دیگری گذاشت و یک روز گفت: بیا دوباره حرف خودت را بزن.

وی گفت: اینها بازیگران را خراب می کند و ذائقه تهیه کنندگان فیلم هم کم می شود. انگار سینما هیچ مشکلی نداشت با اینکه بعد از معدن (با خنده) دومین کار سخت دنیا بود. به همین دلیل است که هر جوانی که با او صحبت می کنید می گوید که می خواهد بازیگر شود. اما سینما به این راحتی نیست.

این پیشکسوت سینما، تلویزیون و تئاتر درباره ایجاد وحدت ملی در سینمای ایران گفت: هیچکس سینما را فتح نکرده است اما اگر جایی به آنها ندهد باید چه کنند؟ آیا باید در دفتر تهیه کننده بایستند و بپرسند می خواهیم کار کنیم؟ من نه از دست کسی عصبانی هستم و نه کسی با من قهر کرده است، اما این پیشنهاد مزخرف است که یا باید کار کنم یا نباید بروم و معلولیتم را حفظ کنم.

با مستمری 5 میلیون تومانی چه کنم؟

عبدی درباره وضعیت تئاتر نیز گفت: پروفسور فردوس کاویانی دکترای پانتومیم و تئاتر از آلمان داشت، 10 سال بود که حتی یک نفر به او زنگ نزده بود. خانواده اش با اجاره خانه و تامین هزینه تحصیل دخترش در دانشگاه آزاد چه خواهند کرد؟

وی تصریح کرد: بیشترین دستمزدی که به من به عنوان یک جانباز و امثال ما که 40 سال در سینما بوده ایم، 4 یا 5 میلیون تومان است. مستمری بگیر با 5 میلیون تومان چه کار می تواند بکند؟

مشدی عباد برای سومین بار اجرا می شود

عبدی همچنین از بازگشت به صحنه تئاتر با اجرای جدید «مشدی عباد» خبر داد و گفت: بعد از عید (1403) «مشدی عباد» را اجرا می کنم و به هم استانی های عزیزم، اردبیل و کل آذربایجان معرفی می کنم. .

وی گفت: ابتدا با اجرای مشدی عباد از آذربایجان و شهر اردبیل شروع می کنم.

مشدی عباد و دخترانش به کارگردانی اکبر عبدی آخرین اثر تئاتری این بازیگر پیشکسوت سینما، تلویزیون و تئاتر در سال ۱۳۹۵ است.

مشدی عباد تاکنون دو بار یکی در سال ۱۳۸۷ و دیگری در سال ۱۳۹۲ روی صحنه رفته است.

رستوران عمو اکبر به کارگردانی اکبر عبدی در سال 1393، پنجره فولاد به کارگردانی سید جواد هاشمی (1389)، سوپر باکل ایرونی به کارگردانی اکبر عبدی (1397)، از خاک تا افلاک به کارگردانی محمود فرهنگ (1397)، تئاتر اکبر آقا بازیگر به کارگردانی اکبر عبدی (1385)، دوستان با عشق به کارگردانی رضا ژیان (1377) و بنگاه تئاتر به کارگردانی محمود استادمحمد (1371) از جمله درام هایی هستند که این بازیگر باتجربه سینما، تلویزیون و تئاتر در آنها کارگردانی یا بازی کرده است.

۵۷۵۷

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *