به گزارش خبرگزاری پی ام آپ از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، متن پیام محمدمهدی اسماعیلی به شرح زیر است:

هنرهای نمایشی از آنجایی که بیشترین شباهت ها و تفاوت ها را با زندگی فردی و تعاملات اجتماعی افراد دارند، همواره در دوره های مختلف تاریخی و تحولات ملت ها، ساختارها و ابعاد مختلفی را پذیرفته اند، اما اصالت مفهومی و جوهره مشترک جلوه های گوناگون آنهاست. در مجموع، حوزه‌های آیینی، پایه‌های فکری و وزن تربیت مردم این حوزه فرهنگی را بر عهده گرفتند و همگی بازتابی نمادین از اقشار و دیدگاه‌های ذهنی و آرمانی جامعه خود بودند.

به عبارت دیگر دین و تئاتر دو روی یک سکه هستند و هنرهای آیینی و سنتی مردم از جمله ساکنان اصیل و هنرمند ایران اسلامی از یک سو دقیق‌ترین بازتاب زندگی واقعی را به نمایش می‌گذارد. مردم از طبقات با فضیلت این افراد هستند و از سوی دیگر جامع ترین تعریف را از هنر نمایشی به مخاطب ارائه می دهند.

جشنواره نمایش های آیینی و سنتی هنرمندان این مرز و بوم عزیز که اکنون بیست و یکمین دوره خود را در صحنه بین المللی تجربه می کند، از چنین تعریفی بهره می برد و اعتبار ارزشمند خود را مرهون سنت ها و آیین های جاری در اینچنین فرهنگ و مردم است. و به همین دلیل در مسیر اعتلای و نفوذ آن باید شخصیت مردم را در هر دوره به نسبت دو چندان تقویت کرد و مخاطبان بیشتری را از متن و دل ملت شریفمان بیرون کشید. صحنه و میدان این رویداد بزرگ هنری شوید. سرمایه اجتماعی خود را وارد و افزایش دهید.

این تاکید بر مردمی شدن هنر، طلایه دار حرکت های فرهنگی-هنری دولت مستقر و خدمتگزار است که قدرت خود را از اعتقاد عمیق و اعتقاد قلبی خادمان به توانایی ها و توانایی های عظیم مردم شریف این دیار می گیرد. ، از گوشه های ناشناخته آن در میان مشهورترین هاست. حیات اجتماعی خود را با اطمینان خاطر به افق پیوند با دریای موفقیت و ماندگاری فرهنگی تا فردا و روزهای آینده می سپارد.

لذا با کمال امید و خضوع به درگاه لیزال احدیت دعا می کنم و سربلندی و عزت این ملت هنرمند و خداجو و روزهای پربرکت و مرزهای بزرگتر را برای هنرمندان حاضر در برنامه ها و اجراها مسئلت دارم. “بیست و یکمین جشنواره بین المللی آئین ها و نمایش های سنتی” ایران عزیز، آرزوی من همین است.

۵۷۵۷

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *