اخبار روز

سرنوشت سیاسی ترامپ و حضور در او در دادگاه امروز!/جزئیات

 

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده در شبکه اجتماعی Truth Social نوشت که در جلسه دادگاه صبح دوشنبه (به وقت ایالات متحده) در نیویورک شرکت خواهد کرد تا “برای حفظ نام و وجهه خود بجنگد”.

ترامپ در پیام خود به لتیشیا جیمز،، دادستان کل نیویورک و قاضی پرونده، آنها را به دلیل محاکمه او “بی انصاف، دیوانه و شیطان” خواند و گفت: “صبح دوشنبه در دادگاه می بینمت.”

سپتامبر گذشته، لتیشیا جیمز، از دونالد ترامپ و سازمان ترامپ شکایت کرد و گفت که یک دهه در مورد ثروت خود دروغ گفته است. پس از آن، قاضی آرتور انگورون اعلام کرد که متوجه شده است که ستاره سابق تلویزیون ارزش دارایی های خود را بین 2.23 تا 3.6 میلیارد دلار بیش از حد اعلام کرده است تا شرایط مطلوبی را برای وام های بانکی، بیمه و سایر منابع مالی تضمین کند.

بر اساس این اطلاعیه، عمارت مجلل ترامپ در مارالاگو در فلوریدا، پنت هاوس برج ترامپ، چندین زمین گلف و ساختمان های اداری از جمله دارایی هایی بودند که وی با ارزش ترین آنها توصیف کرد.

ترامپ و دیگر متهمان این پرونده ارتکاب جرم را انکار می کنند. محاکمه ای که امروز آغاز می شود، شش ادعای باقی مانده از شکایت جیمز را حل خواهد کرد و دادستان کل به دنبال جریمه 250 میلیون دلاری و ممنوعیت تجارت ترامپ در ایالت خود است.

وعده های انتخاباتی ترامپ

این پرونده با چهار اتهام جنایی دیگر علیه ترامپ، از جمله تلاش برای لغو نتایج انتخابات ریاست جمهوری 2020، ارتباطی ندارد. این رئیس جمهور سابق آمریکا که در سال 2024 دوباره برای کاخ سفید نامزد شده است، به مبارزات انتخاباتی خود ادامه می دهد و در صدر نامزدهای جمهوری خواه قرار دارد. اگر او به همین منوال ادامه دهد به رقیب احتمالی جو بایدن تبدیل خواهد شد.

دونالد ترامپ در آخرین وعده انتخاباتی خود وعده داده بود که در صورت پیروزی مجدد، نیروهای آمریکایی را از چندین کشور خارج خواهد کرد.

وی گفت: ما میلیاردها دلار صرف دفاع نظامی و سایر موارد می کنیم بدون اینکه به نفع کشاورزانمان باشد. نیروهای مسلح ما از [کشورهای] آن ها محافظت می کنید و ما پولی دریافت نمی کنیم. این خوب نیست، بسیاری از آنها از ما متنفرند و ما از آنها محافظت می کنیم. همه این نیروها فوراً به خانه بازخواهند گشت و ما پول خود را خرج این کشورها نخواهیم کرد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا