اخبار روز

«دکتر عقاب» دستگیر شد (+عکس)

قاچاقچی حیات وحش با نام مستعار دکتر عقاب که گونه های کمیاب حیات وحش را از طرق مختلف در فضای مجازی می فروخت، دستگیر شد.

به گزارش ایرنا، فرهاد زندی روز یکشنبه افزود: این متخلف با سابقه خرید و فروش گونه های ممنوعه، در خطر انقراض یا حمایت شده از طریق درج آگهی و نمایش های ویژه، با اشاره به دستور قضایی، ماموران محیط زیست زمانی وارد محل سکونت شدند. زمانی که فرد مورد بازدید قرار گرفت، محل را جستجو و او را دستگیر کردند.

وی با تاکید بر اینکه مدتی بود محل نگهداری حیوانات وحشی توسط این فرد با رعایت احتیاطات لازم تحت نظارت و پایش یگان حفاظت محیط زیست استان تهران قرار داشت، تصریح کرد: ماموران از محل سکونت این عامل هفت گونه جانوری از جمله عقاب بازرسی کردند. عقاب طلایی، یک عقاب طاس، یک زنبق (نوعی شاهین)، یک راکون، یک گربه وحشی و همچنین چهار تاکسیدرمیست بالابان، یک شاهین و یک موریانه (نوع کوچک شاهین) را کشف و ضبط کردند. شاهین) و پنج چشم بند برای حمل پرندگان شکار.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه این مجرم با نام مستعار «دکتر عقاب» فعالیت گسترده ای در فضای مجازی داشت، اظهار داشت: فرد دستگیر شده ضمن نمایش گونه های کمیاب جانوری و جانوری اقدام به خرید و فروش گونه های کمیاب جانوری و پرندگان در فضای مجازی می کرد. پرندگان برای فروش.» و همچنین گونه هایی را به کشورهای حاشیه خلیج فارس قاچاق کرد.

زندی با تاکید بر اینکه این متخلف پس از سیر مراحل قانونی معرفی و تحویل مراجع قضایی شد، افزود: گونه های کشف شده برای بررسی وضعیت سلامت و توانایی بازگشت به طبیعت به مراکز حفاظت از حیات وحش و کلینیک های مربوطه تحویل داده شد.

وی یادآور شد: ماموران یگان حفاظت استان از ابتدای سال تاکنون 7 عملیات مشابه با قاچاقچیان پرندگان انجام و 4 نفر را دستگیر و به مراجع قضایی معرفی کردند که بر اساس علم مذکور در مجموع 21 قطعه پرنده شکار از جمله سارگپ، دلیجه، کرکس، عقاب، جغد و غیره شکار پرندگان مصادره شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران از شهروندان خواست در صورت مشاهده خرید و فروش، نگهداری و شکار غیرمجاز گونه های جانوری، موضوع را از طریق سامانه تلفنی ۱۵۴۰ سازمان حفاظت محیط زیست و یا شماره تلفن ۷۷۳۵۹۵۶۴ به یگان حفاظت محیط زیست استان تهران اطلاع دهند. . دادن

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا