به گزارش پی ام آپ به نقل از دنیای اقتصاد، در این گزارش که در سایت وزارت راه و شهرسازی منتشر شده، میانگین قیمت مسکن در تهران در 18 روز نخست 3.3 درصد کاهش داشته است. شهریور در مقایسه با 19 روز اول مرداد گزارش شده است.

تغییرات قیمت مسکن در برخی مناطق مانند منطقه 4 معادل 18 درصد، منطقه 7 برابر با 7.8 درصد، منطقه 11 برابر با 12.9 درصد، منطقه 12 برابر با 5.7 درصد، منطقه 14 معادل 0.4 درصد، منطقه 15 معادل 7.2 درصد، منطقه 17 برابر با 7.2 درصد 1.3 درصد افزایش داشته است.

در این گزارش، قیمت مسکن در 7 منطقه افزایش یافته و رگه هایی از رشد ماهانه قیمت در مناطق 1، 2، 3 و 5 تهران و همچنین مناطق پرتقاضا در مرز دو کشور مشاهده شده است. نیمه شمالی و جنوبی پایتخت یعنی مناطق 9 و 10 و بیشتر مناطق جنوبی و پرتقاضا تهران رعایت نمی شود.

در واقع از این گزارش می توان استنباط کرد که علیرغم رشد قابل توجه قیمت در 7 منطقه تهران، کاهش قیمت در 15 منطقه دیگر از جمله مناطق پرتقاضای ذکر شده به حدی بوده است که در نهایت میانگین قیمت مسکن در کل شهر تهران در این مدت 3.3 درصد کاهش داشته است.

شهریور روند کاهشی قیمت مسکن در تهران از سه ماه پیش ادامه دارد. اما این گزارش آمار رسمی از میانگین سطح قیمت مسکن در تهران و شهرستان ها اعلام نمی کند. بانک مرکزی و مرکز آمار ایران از زمستان سال گذشته انتشار آمار رسمی از توسعه بازار املاک تهران را متوقف کردند.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *