افزایش مداوم چاقی در سراسر جهان بر نیاز به جایگزین های سالم تر قند تاکید می کند. در چند سال گذشته شاهد عرضه انواع جایگزین های شکر به بازار بوده ایم.

تحقیقات قبلی نشان می دهد که برخی از شیرین کننده های مصنوعی به طور بالقوه می توانند باعث مشکلات سلامتی شوند.

محققان دانشگاه وین در اتریش دریافتند که مصرف شیرین کننده مصنوعی سوکرالوز باعث افزایش سطح اندوتوکسین باکتریایی در بدن در مقایسه با مصرف شکر نمی شود.

یک مطالعه جدید از اتریش بررسی کرد که چگونه شیرین کننده مصنوعی سوکرالوز بر سلامت روده ما تأثیر می گذارد و نشان داد که ممکن است جایگزین ایمن تری برای شکر باشد.

در چند سال گذشته جایگزین‌های شکر مختلفی از جملهآسپارتام، سوکرالوز، اریتریتول، و عصاره‌های برگ استویا در دسترس قرار گرفته‌اند.

در حالی که FDA تمام جایگزین های قند را برای استفاده در غذاها تایید می کند، تحقیقات قبلی نشان داده است که برخی از شیرین کننده های مصنوعی ممکن است به طور بالقوه باعث مشکلات سلامتی مانند افزایش خطر بیماری های قلبی عروقی، تغییرات در میکروبیوم روده و افسردگی شوند.

محققان دانشگاه وین در اتریش دریافتند که شیرین کننده مصنوعی سوکرالوز سطح اندوتوکسین باکتریایی در بدن را در مقایسه با مصرف شکر که به نام ساکارز نیز شناخته می شود افزایش نمی دهد.

سوکرالوز یک شیرین کننده مصنوعی است که با نام Splenda به فروش می رسد.

اگرچه سوکرالوز در سال 1976 کشف شد، اما تا سال 1998 توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده تایید نشد.

سوکرالوز حاوی کالری نیست، اما از طریق فرآیندی ساخته می شود که با استفاده از شکر واقعی شروع می شود. برخی از گروه های قند با اتم های کلرید جایگزین می شوند. بنابراین، بیشتر سوکرالوز بدون تجزیه از بدن عبور می کند و به کالری صفر تبدیل می شود.

مطالعات قبلی نشان می دهد که سوکرالوز در مقایسه با شکر و سایر شیرین کننده های مصنوعی به کاهش وزن کمک می کند.

با این حال، تحقیقات دیگر نشان می دهد که سوکرالوز ممکن است اثرات منفی بر بدن داشته باشد، مانند افزایش مقاومت به انسولین و التهاب کبد.

منبع: سلامت نیوز

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *