معاون سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: بیشتر تماس های اورژانس اجتماعی به کودک آزاری و خشونت خانگی اختصاص دارد. به عنوان مثال روزانه 600 نفر با اورژانس 123 تهران تماس می گیرند.

به گزارش ایرنا، مهری سادات موسوی در حاشیه افتتاحیه شبکه اورژانس اجتماعی زنجان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اورژانس اجتماعی طیف گسترده ای از آسیب های اجتماعی را پوشش می دهد، افزود: از کودک آزاری گرفته تا انواع خشونت ها. و افکار خودکشی در این ناحیه قرار می گیرد.

معاون سلامت اجتماعی بهزیستی کشور ادامه داد: برخی تماس ها مربوط به این حوزه نیست و در صورت امکان کارشناسان مربوطه مشاوره های لازم را ارائه می دهند.

وی با بیان اینکه گسترش اورژانس اجتماعی منجر به بیمه شدن آسیب دیدگان اجتماعی به صورت شبانه روزی شده است، تصریح کرد: شماره اورژانس 123 برای ارائه اقدامات اورژانسی است که در صورت عدم مداخله به مرحله بحران می رسد.

موسوی کمبود وام کافی برای نوسازی خودروهای اورژانس اجتماعی را چالش برشمرد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر عمر مفید خودروهای اورژانس بالای 16 سال است و نیاز به نوسازی دارد و خرید ناوگان جدید نیز ضروری است.

وی با بیان اینکه بر اساس دستورالعمل، اورژانس موتوری به صورت آزمایشی در شهرهای بزرگ راه اندازی می شود، افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده امسال این اقدام به صورت آزمایشی در استان تهران راه اندازی می شود.

موسوی با بیان اینکه این کار باعث بهبود ارتباطات صوتی و تصویری و ثبت اطلاعات مورد نیاز در خدمات اجتماعی اورژانس می شود، افزود: بر این اساس استفاده از ظرفیت بی سیم در این بخش مورد توجه قرار گرفته است.

این مسئول ادامه داد: این نوع ارتباط بی سیم بسیار خاص است و ارتباط بین مراکز مختلف در سطح استانی و حتی کشوری را برقرار می کند.

معاون سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: از سال گذشته تجهیز بی سیم مراکز اورژانس اجتماعی آغاز شد و در این حوزه با کارهای آزمایشی مشکلات کار شناسایی شد.

وی با بیان اینکه تا پایان ماه جاری در ماه های اخیر تمامی استان ها و تمامی مراکز اورژانس به این دستگاه مجهز شده اند، گفت: اورژانس اجتماعی مختص شهرهای بالای 50 هزار نفر است.

وی با تاکید بر اینکه در صورت فراهم شدن زیرساخت های لازم، اورژانس اجتماعی در سایر شهرها نیز به وجود می آید، می افزاید: با توجه به نیاز و اولویت، این کار تنها در شهرهای بالای 50 هزار نفر مورد توجه قرار می گیرد.

معاون سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: در حال حاضر بیش از 370 مرکز اورژانس اجتماعی در کشور فعال است.

وی با بیان اینکه توسعه این نوع مراکز منوط به تایید سازمان اورژانس اجتماعی است، گفت: اورژانس اجتماعی با سایر اورژانس ها متفاوت است و تا حد زیادی به نیروی انسانی مورد نیاز بستگی دارد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *